جمعه 12 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تاسیس حزب جدید توسط اعضای سابق حزب مشارکت

139109140000383.jpg
علیرضا انصاری‌راد و سعید شریعتی تأسیس حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی" توسط برخی اعضای سابق حزب منحله مشارکت را تأیید کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبر روز گذشته تسنیم درباره صدور مجوز قریب‌الوقوع برای حزبی تحت عنوان "حزب اتحاد ملت ایران اسلامی" که با مشارکت اعضای سابق مشارکت تأسیس شده است، با واکنش روزنامه مردم امروز روبه‌رو شد.

این روزنامه در ستون صفحه راهبرد خود نوشت: "درخواست برخی از اصلاح‌طلبان برای تأسیس مجوز با واکنش عجولانه مراکز رسانه‌ای اصولگرایان مواجه شد؛ روز گذشته {چهارشنبه} خبرگزاری تسنیم در خبری مدعی شد برخی اعضای تندرو ولی بدون سابقه محکومیت کیفری حزب مشارکت بنا دارند تحت عنوان نام دیگری (حزب اتحاد ملت ایران اسلامی) فعالیت تشکیلاتی خود را از سر بگیرد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه مردم امروز در ادامه می‌نویسد که با پیگیری‌های خبرنگار این روزنامه مشخص شده است که درخواست حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ازسوی غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران به وزارت کشور ارائه شده است.

با این حال این روزنامه نیز تأیید کرده است که بسیاری از اعضای مؤسس این حزب از اعضای حزب منحله مشارکت هستند. این روزنامه در این باره می‌نویسد: "اگرچه برخی از چهره‌های همفکر و عضو احزاب اصلاح‌طلب و حزب مشارکت به‌عنوان مؤسسان این حزب حضور دارند اما این حزب هیچ ارتباطی با جبهه مشارکت ندارد و قرار نیست جبهه مشارکت باشد".

مردم امروز که به‌سردبیری محمد قوچانی منتشر می‌شود، ادامه داده است: انصاری با رد خبر تسنیم به خبرنگار ما (مردم امروز) گفت: اهداف و برنامه‌های حزب ما بعد از گرفتن مجوز از وزارت کشور و در عمل مشخص خواهد شد. انصاری توضیح بیشتری درباره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی را به پس از گرفتن مجوز از وزارت کشور موکول کرد و گفت: توضیحات و شفاف‌سازی‌های ما نمی‌تواند جلوی جوسازی تسنیم را بگیرد.

با این حال سعید شریعتی از اعضای حزب منحله مشارکت نیز در گفت‌وگو با مردم امروز تأیید کرده است که اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اغلب همان اعضا و افراد سابقاً حاضر در حزب منحله مشارکت هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016