شنبه 13 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماينده ولی فقيه در سپاه: چرا برخی از عمامه به سرها جوانان خوب انقلابی را تندرو می نامند

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اين که فتنه گران بدانند رهبر معظم انقلاب و مردم اجازه به استحاله کشاندن انقلاب را نمی دهند، گفت: جرم حزب اللهی ها حمايت از شجره طيبه ولايت است، چرا برخی از عمامه به سرها جوانان خوب انقلابی را تندرو می نامند، اين مسائل خطری برای آينده انقلاب به شمار می رود.

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، حجت الاسلام والمسمين علی سعيدی با اشاره به آيه«وَذَکِّرْ‌هُم بِأَیَّامِ اللَّـهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ‌ شَکُور» گفت: از ۹ تا ۱۹ دی به سبب جوشش پر خروش مردم ايران در دفاع از حريم مقدس ولايت را به عنوان دهه بصرت نامگذاری کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فتنه دارای عبرت بوده و حماسه درس هايی دارد، درس به معنای استفاده و بهره برداری از نسل های گذشته بوده، اما عبرت به معنای نگاه اشتباه نسل های پيشين و عدم تکرارآن ازسوی نسل حاضر است.

وی اظهار داشت: عبرت يعنی اگر دوستداران امام حسين(ع) از ايشان دعوت کردند و به عهد خود پايدار نماندند، اشتباه بزرگ تنها گذاشتن «ولی» در جامعه کنونی صورت نگيرد.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدی با بيان اين که عبرت به معنای مطالعه تاريخ و بررسی اشتباهات افراد گوناگون، به ويژه خواص است ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند که عبرت آموزی انسان را بيمه می کند، ممکن است که افرادی دست به فتنه زده و اشتباه کنند؛ بنابراين بايد عبرت های فتنه ۸۸ را آ موخت.

وی ابراز داشت: کانديداتوری در عرصه انتخابات، رقابت انتخاباتی و اعتراض به نتيجه انتخابات از مؤلفه های فتنه به حساب نمی آيند، بلکه همسويی و همگرايی جريان قدرت طلب با نظام سلطه از مؤلفه های فتنه است.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اين که دشمن در ۳۶ گذشته به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: دشمن دنبال عناصری است که در زمين دشمن بازی کنند، متأسفانه در فتنه ۸۸ فتنه گران اين نقش را برای کشورهای غربی اجرا کردند.

وی قرار گرفتن جريان قدرت طلب در پروژه نظام سلطه را از مؤلفه های فتنه دانست و بيان داشت: آمريکا در طول دهه های گذشته از طريق انقلاب مخملی جريان برخی از دولت ها مانند اوکراين و گرجستان را عوض کرده است، مدلی که در ايران اجرا شد، همانند کاری بود که در کشورهای ديگر انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدی با بيان اين که اردو کشی از ديگر مؤلفه های فتنه ۸۸ است عنوان کرد: اگر کسی به نتايج انتخابات معترض است، به چه دليل اردو کشی می کند و مراکز گوناگون را تخريب می کند، اگر جريانی به وجود آمد که مؤلفه های فتنه را داشت، بايد از آن جريان دوری کرد.

وی يادآور شد: هنجار و قانون شکنی از مؤلفه های فتنه ۸۸ به شمار می رود، انسان نبايد به دليل اعتراض به يک مسأله تمام قوانين کشور خود را زير پا بگذارد، فتنه گران بدانند که رهبر معظم انقلاب و مردم اجازه به استحاله کشاندن انقلاب را نمی دهند.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لايه های فتنه اشاره کرد و گفت: در بين اين لايه ها، لايه ای که اصل فتنه را طراحی و آن را از نظر فکری پشتيبانی می کنند، بسيار خطرناک هستند، اينها کسانی هستند که قصد دارند فرهنگ اهل بيت(ع) را نابود کنند، اينها کسانی هستند که هيچ ردی از خود باقی نگذاشته و در مواجهه با افراد مذهبی همانند آنان می شود.

وی با بيان اين که تمام روزها عاشورا و تمام زمين ها کربلا است افزود: انسان به صورت مداوم در حال امتحان پس دادن است، در فتنه ۸۸ موسوی و کروبی از عوامل طراحی فتنه نبودند بلکه آنها نقش بازيگری خود را ايفا می کردند، متأسفانه در فتنه های گوناگون، چهره های طراح و پشت پرده بدون هيچ آسيبی به کار خود ادامه داده و به دنبال روزنه ای ديگر می گردند.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدی با بيان اين که عناصر پشت صحنه بايد با کدهای خواص شناسايی شوند اظها داشت: تمام حوادث و صحنه های گذشته قابل تکرار است، با وجود گمراهی برخی از خواص در فتنه ۸۸ مردم از سخنان رهبری اطاعت کردند که سبب نجات آنها شد.

وی ادامه داد: مشکل در فتنه ها، افرادی هستند که خود را ولايت مدار نشان می دهند اما در باطن از فتنه گران حمايت می کنند، مواضع همه افراد در مواجهه با فتنه ها بايد مشخص باشد، در فتنه حق و باطل داريم، بنابراين بی طرف بودن بی معنا است.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اين که بعد از رحلت امام خمينی(ره) خواص جامعه سه دسته شدند ابراز داشت: بسياری از ولی فقيه حمايت کردند، عده ای به مقابله با ولی فقيه در نامه ها و صحبت های خود پرداختند و دسته ای نيز سقوط کردند، کسی که در برابر حجت خدا قراربگيرد، ديگر اهل قبله نيست.

وی با اشاره به مفهوم بصيرت خاطرنشان کرد: بصيرت اين است که بعد از فوت امام، افراد جامعه، به ويژه خواص از جانشين ايشان تبعيت کنند، ببينيد چه کسانی به ديدار فتنه گران ميروند، ببينيد چه افرادی فتنه گران را نوازش کرده و خود را انقلابی جلوه می دهند، اين افراد خطر جدی برای انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدی با بيان اين که جرم حزب اللهی ها حمايت از شجره طيبه ولايت است يادآور شد: چرا برخی از عمامه به سرها جوانان خوب انقلابی را تندرو می نامند، اين مسائل خطری برای آينده انقلاب است، عده ای مبانی امام خمينی(ره) را پذيرا نيستند و لايت فقيه را به گونه ای ديگر تعريف می کنند.

وی به مذاکره ايران با آمريکا اشاره کرد و ابراز داشت: برخی می گويند برای تأمين امنيت و اقتصاد بايد جذب جامعه جهانی و غرب شد، آنها می گويند اداره مردم طلب می کند که با نظام سلطه مذاکراتی داشته باشيم، اما ديدگاه دوم تأکيد بر ايستادگی در مقابل آمريکا و سلطه گران را دارد، اين دسته دستاوردهای به دست آمده ايران را از راه مقاومت می داند.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پايان سخنان خود اظهارداشت: حضور ايران در سوريه و عراق سبب حفظ اين کشورها و فرار داعش شده است، در دنيا و در طول تاريخ سابقه ندارد که رهبری به اندازه رهبر معظم انقلاب در جهان نفوذ داشته باشد؛ ما مخالف مذاکره نيستيم اما مذاکره بايد در چارچوب اصول انقلاب اسلامی انجام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016