شنبه 13 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تکذيب خبر آسوشيتدپرس، افخم: هيچگونه توافقی در هيچ يک از موضوعات مورد مذاکره صورت نگرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذيب خبر آسوشيتدپرس تأکيد کرد : هيچ گونه توافقی در هيچ يک از موضوعات مورد مذاکره هنوز صورت نگرفته است.

افخم افزود: اينگونه جوسازی های رسانه ای با اغراض خاص سياسی صورت می گيرد و هدف اصلی آن تخريب فضای مذاکرات و پيچيده تر کردن حل و فصل موضوعات می باشد.

گفتنی است روز گذشته خبرگزاری آسوشيتدپرس مدعی نزديک شدن تهران و واشنگتن به توافق جامع هسته ای و توافق برای انتقال اورانيوم غنی شده ايران به روسيه شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مهر، آسوشيتدپرس در اين خبر می نويسد: دو ديپلماتی که خواستند نامشان فاش نشود در رابطه با اين توافق گفتند: مذاکرات ماه دسامبر منجر به توافق در برخی حوزه ها و تهيه فهرستی در اين رابطه شده است.

به گفته اين دو ديپلمات، يکی از توافقات مهم توافق ايران برای انتقال بخش زيادی از اورانيوم غنی شده خود به روسيه برای تبديل آن به سوخت است.

به گفته اين ديپلمات ها در دور بعدی مذاکرات که در تاريخ ۱۵ ژانويه در ژنو برگزار خواهد شد ايران و ۱+۵ در مورد ميزان اورانيومی که در ايران باقی خواهد ماند مذاکره خواهند کرد.

يکی از موارد مهم اختلاف ميان طرف‌ ها در مذاکرات اتمی ظرفيت غنی‌ سازی و اورانيوم غنی‌ شده در ايران است که بخشی از آن، به ادعای غرب می‌ تواند در ساخت سلاح اتمی استفاده شود.

آسوشيتدپرس به نقل از اين دو ديپلمات می افزايد که نشانه‌ ديگری از پيشرفت ميان طرف‌ها اين است که مذاکره‌ کنندگان برای نخستين بار، در مذاکرات ماه دسامبر فهرستی از موارد بالقوه‌ ای را که بر سر آن اختلاف دارند، مدون کرده‌ اند.

ديپلمات‌ ها البته گفته‌ اند که اختلافات همچنان بر مذاکرات پيش‌ رو در ماه ژانويه، تسلط خواهد داشت. با اين همه، به گفته آنها، حتی تهيه همين فهرست موارد اختلافی نيز خود، پيشتر، مشکل بود، چرا که فاصله زيادی ميان طرفين وجود دارد. اين ديپلمات ها در عين حال گفته‌ اند طرف‌ها هنوز در مورد مقدار اورانيوم غنی‌ شده لازم برای انتقال در حال گفتگو هستند.

البته پيش از اين نيز موضوع انتقال اورانيوم غنی شده ايران به کشورهای ديگر مطرح شده بود که تهران با آن موافقت نکرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016