شنبه 13 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمدرضا عارف: احتمال ارائه ليست مشترک توسط اصلاح طلبان و اصولگرايان معتدل

رئيس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينکه در انتخابات سال آينده مجلس نشان خواهيم داد اصلاح‌طلبان همدل هستند، تاکيد کرد: اگر به اجماع دست پيدا کنيم، بسيار خوشبين هستم که بتوانيم حداکثر کرسی‌های مجلس را نيز کسب کنيم.

به گزارش پايگاه خبری «تيک» Tik.ir، محمدرضا عارف در خصوص برنامه‌هايش برای شرکت در انتخابات گفت: مشغول تدوين برنامه‌ها و سياست‌ها برای حضور در انتخابات و چگونگی اجماع هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بر اين باور هستم که شرايط کشور ايجاب می‌کند اصلاح‌طلبان به اجماع برسند و بايد با تفاهم حداکثری٬ کار را دنبال کنيم.

اين فعال سياسی اصلاح‌طلب خطاب به احزاب اصلاح‌طلب٬ اظهار داشت: انتظارمان از تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب اين است که با حداقل توقع و حداکثر مسئوليت‌پذيری اجازه بدهند پروسه اجماع را پيگيری کنيم.

به نوشه ايلنا، عارف با ابراز اميدواری برای رسيدن به اجماع در ميان اصلاح‌طلبان٬ تصريح کرد: اگر به اجماع دست پيدا کنيم، بسيار خوشبين هستم که بتوانيم حداکثر کرسی‌های مجلس را نيز کسب کنيم.

رئيس بنياد اميد ايرانيان در خصوص انتظارش از مجلس دهم٬ خاطرنشان کرد: بر اين باور هستم که مجلس آتی، بايد مجلسی تخصصی و کارآمد باشد که کارشناسانی زبده با نگاه ملی و فراملی به مسائل داشته باشند.

وی از اعلام راهبردهای انتخاباتی خود تا پايان سال آتی يا ماه‌های نخست سال آتی برای انتخابات مجلس خبر داد و درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرايان ميانه‌رو و معتدل يادآور شد: بعد از اجماع با اصلاح‌طلبان به دنبال بحث ائتلاف با اصولگرايان معتدل هستيم. معتقدم می‌توانيم بخشی از ليست‌هايمان مشترک باشد و اگر در مجلس افراد مشترک داشته باشيم، اين افراد می‌توانند پايه و محور تفاهم و همدلی باشند که اين مسئله در پيشبرد برنامه‌های مجلس و پيشرفت کشور موثر است.

اين فعال سياسی اصلاح‌طلب در خصوص اخبار برخی از رسانه‌های مخالف اصلاح‌طلب مبنی بر اينکه در ميان اصلاح‌طلبان اختلاف است و وی با سيدمحمد خاتمی اختلاف دارد، ابراز داشت: اين مسائل فقط شايعه هستند و صحت ندارند. راه و روش من اين است که به مسائل و شايعات اينچنينی نپردازم چراکه اين مسئله موجب بازماندن از پرداختن به مسائل اصلی می‌شود.

عارف در پايان، با اشاره به انتخابات آتی مجلس عنوان کرد: در انتخابات سال آينده مجلس نشان خواهيم داد که اصلاح‌طلبان همدل هستند و اميدوارم که اصلاح‌طلبان با يک ليست وارد عرصه انتخابات بشوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016