یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آرش صادقی برای تن دادن به اعترافات دروغین زیر فشار است

آرش صادقی ۲۰ مهر ماه ۹۲ پس از سپری کردن ۱۹ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات آزاد گردید. بازداشت آرش بدون ارائه ی حکم و بدون تشکیل دادگاه به صورت غیر قانونی با ضرب و شتم در خیابان انجام گرفت. در حین بازجویی‌های پیشین بیشترین فشار جهت گرفتن اعتراف ویدئویی از وی در مورد مرگ مادرشان بوده است. بازجویان از او می‌خواستند بگوید مرگ مادرش به دلیل بیماری‌های پیشین وی بوده است و در ضمن قصد داشتند آرش از طرح شکایت در مورد مرگ مادرش صرف نظر کند. آرش تنها عضو خانواده است که بابت حمله به منزل شان و فوت مادر شکایت کرده بود. اما قصد داشتند در اعترافات ادعا کند ربط دادن مرگ مادر بیمارش به حمله‌ی مامورین به منزل‌شان تنها سیاه‌نمایی رسانه‌های وابسته بوده و آرش هم در این میان قصد داشته با مظلوم‌نمایی خود را به شهرت برساند. آرش تن به این اعتراف نداده بود و این دلیل طولانی شدن مدت بازداشت و تحت فشار قرار گرفتنش بوده است.
آرش صادقی از تاریخ ۱۵ شهریورماه امسال مجددا دستگیر شده و در بند دو الف سپاه اوین در شرایط انفرادی نگهداری می‌شود و بنا برآخرین اخبار رسیده، بابت گرفتن اعتراف تحت فشار می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نزدیکان وی تایید کرده‌اند آرش در طول مدت ۱۱ ماه آزادی خود با هیچ حزب و گروهی ارتباطی نداشته و هیچ گونه فعالیتی نمی‌کرده است. تنها فعالیت وی مربوط به تعدادی پست فیسبوکی انتقادی بدون هرگونه اهانتی بوده است. اما گویا حاکمیت همین حضور حداقلی از جانب این منتقد را نیز تاب نیاورده و امروز شاهد بازداشت طولانی مدت وی بدون توضیحی مبنی بر علت آن می‌باشیم.

بازداشت وی در محل کار و پس از انتقال وی به منزل و تجسس خانه انجام گرفته است. همسر و تعدادی از دوستان وی نیز به همراه او بدون داشتن حکم به زندان منتقل شدند که همه آنها پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شدند.
با توجه به سابقه ی فشارهای قبلی، دور از ذهن نیست که این بار نیز وی را تحت فشار گذاشته باشند تا به آن چه بازجوها می خواهند تن بدهد و علیه خود اعتراف و افشاگری کند.

بازداشت همسر وی که بدون ارایه حکم قضایی بوده نیز می‌تواند دلیل بر این باشد که قصد دارند تا وی را از طریق پرونده سازی برای همسرش تحت فشار گذاشته و مجبور به بازگو نمودن ادعای کذب علیه خود نمایند.

تمدید مجدد و طولانی شدن مدت بازداشت موقت و عدم پاسخگویی مسئولین در مورد علت بازداشت وی، گواه بر بیگناهی وی و تلاش حاکمیت جهت پرونده سازی علیه او می‌باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016