دوشنبه 15 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قیمت نفت خام در بورس نیویورک به زیر 50 دلار رسید + نمودار امروز

ایرنا - بهای نفت خام در بازار بورس نیویورک روز دوشنبه برای اولین بار از آوریل 2009 (فروردین 88) تا کنون به کمتر از هر بشکه 50 دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری اینترنتی سی ان بی سی آمریکا، نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی نفت و کاهش تقاضا موجب کاهش بیشتر قیمت نفت شده است.

بهای نفت خام 'برنت' نیز روز دوشنبه تا حد هر بشکه 53 دلار و 8 سنت کاهش یافت که پایین ترین قیمت آن در 5.5 نیم سال گذشته بود.

قیمت این دو نفت خام پایه بورس های جهانی از اواسط سال 2014 تا کنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

jan5Oilunder50.jpg
موضع تولیدکنندگان اوپک از جمله عربستان مبنی بر عدم کاهش تولید نفت یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در ماههای گذشته بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر نفت عربستان مدعی شده که رویکرد این کشور در قبال بازار نفت سیاسی نیست و این کشور خواستار آن است که قیمت نفت بر اساس مکانیزم بازار تعیین شود.

هفته گذشته حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با رویترز، سکوت عربستان از 6 ماهه گذشته تاکنون در جلوگیری از کاهش قیمت نفت را یک اشتباه جدی و استراتژیک خواند و تاکید کرد که این مساله آثار منفی بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016