سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مبارزان کرد بخش‌های وسيعی از کوبانی را باز پس گرفتند

• سازمان "ديده‌بان حقوق بشر سوريه" روز دوشنبه اعلام کرد مدافعان کرد در کوبانی توانسته‌اند ۸۰ درصد شهر و تقريبا تمامی مناطق امنيتی مهم را از کنترل تروريست‌های "دولت اسلامی" خارج کنند.

دویچه وله ـ مدافعان کرد کوبانی که در برابر تروريست‌های گروه دولت اسلامی (داعش سابق) مقاومت می‌کنند و در حال مبارزه با آن‌ها هستند٬ توانسته‌اند کنترل ۸۰ درصد شهر را به دست گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه٬ روز دوشنبه (۱۵ دی/ ۵ ژانويه) اعلام کرد که نيروهای کرد٬ اداره مناطق حياتی کوبانی را که محل استقرار ساختمان‌ها و تاسيسات دولتی و امنيتی است در دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها٬ اين سازمان اعلام کرد که يگان‌های مدافع خلق (YPG) که چهار ماه است در نبرد با تروريست‌های دولت اسلامی هستند٬ کنترل کامل مناطق امنيتی را در دست دارند.

به گزارش ديده‌بان حقوق بشر سوريه نيروهای ائتلاف که رهبری آن با آمريکاست با دست کم سه بار حملات هوايی در بازپس‌گيری بخش‌های بزرگی از شهر به نيروهای کرد ياری رسانده است.

گروه ديده‌بان حقوق بشر سوريه٬ که از ابتدای جنگ داخلی سوريه٬ به انتشار اخبار مرتبط با وضعيت منطقه می‌پردازد٬ اطلاعات خود را از طريق شبکه‌ای از فعالان و شهروند خبرنگارها در نقاط مختلف کشور به دست می‌آورد.

گروه تروريستی دولت اسلامی در اواسط سپتامبر (مهر ماه) حملات خود به کوبانی را آغاز کرد و سريعا بخش‌های بزرگی از شهر و روستاهای اطراف را تصرف کرد. از آن زمان نيروهای مبارز کرد در تلاش‌اند تا شهر را باز پس‌گيرند. اين نبرد صدها کشته بر جای گذاشته است. شهر کوبانی در استان حلب٬ در شمال سوريه در محدوده مرز ترکيه واقع است.

بيست حمله نيروهای ائتلاف به مواضع دولت اسلامی طی دو روز

روز دوشنبه همچنين از سوی ائتلاف جهانی ضد گروه ترورستی دولت اسلامی که به رهبری آمريکا شکل گرفته است٬ اعلام شد که اين ائتلاف ۲۰ حمله هوايی عليه مواضع دولت اسلامی در سوريه و عراق طی روزهای يکشنبه و دوشنبه ترتيب داده است. از آن ميان هشت حمله به کوبانی صورت گرفته است.

اين ائتلاف در بيانيه‌ای اعلام کرد که آمريکا و هم‌پيمانانش ۱۴ بار در حملات هوايی به سوريه شرکت کرده‌اند که پنج حمله به مراکز جمع آوری نفت و خطوط لوله نفت خام تحت کنترل تروريست‌های دولت اسلامی در نزديکی شهر شرقی دير الزور انجام گرفته است.

دولت اسلامی از طريق فروش نفت قاچاق برای خود درآمد کسب می‌کند. قيمت‌های ارائه شده از سوی دولت اسلامی به شدت بر بازار نفت اثر گذاشته است.

هواپيماهای جنگی ائتلاف در عراق نيز به شش هدف حمله کردند. ائتلاف از آغاز عمليات آمريکا در عراق از ماه اوت و در شروع اين عمليات در سوريه از سپتامبر، بيش از ۱۳۰۰ حمله هوايی به مواضع گروه دولت اسلامی انجام داده‌ است.

"دولت اسلامی" که با نام "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) اعلام موجوديت کرد، يکی از راديکال‌ترين گروه‌های اسلام‌گرا در خاورميانه است که رويای تغيير نقشه منطقه و "اسلامی کردن" آن را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016