سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت يک روحانی و يک روزنامه‌نگار

بهارنيوز - یک روزنامه‌نگار روز يکشنبه ۱۴ دی‌ بازداشت شد. او دو بار در سال ۸۸ بازداشت شده بود و دادگاه انقلاب تهران در سال ۸۹ او را به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به پنج سال حبس تعزيری محکوم کرد اما حکم زندان او به مدت پنج سال به حالت تعليق در آمده بود. اين روزنامه‌نگار پس از دادگاهش در آذرماه ۸۹ با قرار وثيقه از زندان آزاد و از ايران خارج شد اما حدود دو ماه پيش به ايران بازگشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر، برخی منابع خبری گزارش دادند که روز پنجشنبه يکی از مدرسان درس خارج فقه حوزه علميه قم که چندی پيش، از توزيع رساله فقهی وی جلوگيری شده بود، در اين شهر بازداشت شد.

گفته می‌شود وی ديدگاه‌های متفاوتی درباره برخی امور اجتماعی دارد و چندی قبل گفته بود: من به طلبه‌هايم گفتم بر شما واجب است که فرش زير پايتان را بفروشيد و برويد لب‌تاپ يا تبلت بخريد. گفتم اگر نتوانيد برای يک ميليارد حرف بزنيد مفت نمی‌ارزيد. مسلمان کسی است که متمدن باشد.

وی همچنين اخيرا از پايين بودن سرعت اينترنت در کشور انتقاد کرده و گفته بود: ما با اينکه اين همه حلق اينترنت را فشار داده‌ايم و سرعت اينترنتمان در حد گاری است،‌ بچه‌های مدرسه‌نرفته‌ ما همه با اينترنت و کامپيوتر کار می‌کنند. من می‌گويم ما به جای حلزون شدن، سوار اين قطار جهانی شويم. اينترنت يک قدرت است. خر مفت است، بپريد روی آن و برويد. بلد نيستيد سوار شويد، برويد دنبال کارتان.

تاکنون هيچ مقام رسمی قضايی در قم، خبر بازداشت اين روحانی را تاييد نکرده است و اتهامات وی نيز در خبرهای منتشرشده در فضای مجازی، ذکر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016