سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صابر مخلد موانه زندانی سياسی کُرد اعدام شد

صابر مخلدموانه زندانی سياسی کُرد که عصر ديروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه، به سلول انفرادی منتقل شده بود، بامداد امروز در اين زندان اعدام شد.

بنابه گزارش کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی، صابر مخلدموانه زندانی سياسی کُرد اهل اروميه، عصر ديروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۳، به قرنطينه زندان اين شهر منتقل شد، اين زندانی سياسی کرد بامداد امروز در سالن اين زندان به از طريق چوبه‌دار اعدام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صابر مخلدموانه در ۲۰ تيرماه سال ۱۳۹۱، از سوی نيروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران دستگير و پس از سپری کردن سه ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، به اتهام محاربه از طريق همکاری با يکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، به اعدام محکوم شد.

به دليل اعتراض نهادهای امنيتی به بازداشت اين زندانی سياسی کُرد، وی دوباره به زندان اروميه انتقال داده شد و در نهايت دادگاه تجديد نظر او را به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و همکاری با يکی از احزاب کُرد به اعدام محکوم کرد.

اين زندانی سياسی از جمله زندانيانی بود که در دو ماه گذشته به همراه ۲۷ زندانی سياسی کُرد در بند ۱۲ زندان مرکزی اروميه (دريا)، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکيک جرايم و در راستای بند مستقل سياسی و بازگرداندن زندانيان سياسی پراکنده در ساير بندها و همچنين خروج زندانيان با جرايم خطرناک و جرايم مربوط به مواد مخدر از بند زندانيان سياسی، توقف رفتارهای غيرانسانی و تحقيرآميز در قبال زندانيان و اعضای خانواده آنها، به مدت ۳۳ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

تحقيقات کمپين نشان می‌دهد که در پرونده صابر مخلدموانه و بسياری ديگر از پرونده‌های زندانيان سياسی، مراحل قانونی دادرسی رعايت نشده، متهمان به وکيل دسترسی نداشته و اظهارات آنها در مراحل دادرسی مورد توجه قرار نگرفته است. در برخی از موارد ياد شده که در پی می‌آيد، متهمان مدعی شده‌اند که در زمان بازجويی مورد آزار و اذيت و شکنجه فيزيکی قرار گرفته‌اند. به گفته خانواده برخی از متهمانی که چنين ادعاهايی را حتی با نوشتن نامه از زندان مطرح کرده‌اند، قوه قضاييه تحقيقات مستقل برای بررسی ادعاهای ياد شده انجام نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016