چهارشنبه 17 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظريف: تغييرات سنا تاثيری بر رويکرد تهران در مذاکرات ندارد

وزير امور خارجه کشورمان با بيان اينکه اگر طرف مقابل دنبال بهانه جويی نباشد و نخواهد به يک روشی، کار را طولانی کند امکان رسيدن به تفاهم وجود دارد،‌ تصريح کرد: من هميشه معتقد بودم احتمال رسيدن به توافق در فاصله کوتاهی وجود دارد.

انتخاب: وزير امور خارجه کشورمان با بيان اينکه اگر طرف مقابل دنبال بهانه جويی نباشد و نخواهد به يک روشی، کار را طولانی کند امکان رسيدن به تفاهم وجود دارد،‌ تصريح کرد: من هميشه معتقد بودم احتمال رسيدن به توافق در فاصله کوتاهی وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



محمدجواد ظريف درباره گزارش رسانه‌ها پيرامون توافقات حاصل شده ميان تهران و ۱+۵ مبنی بر خارج شدن اورانيوم غنی شده از ايران، گفت: تمام اينها خبرسازی و شايعه پراکنی است و هيچ مبنايی ندارد.

وی بيان کرد: مذاکرات ادامه دارد و تا زمانی که به پايان نرسد، معلوم نميشود چه موضوعاتی مورد توافق قرار گرفته و چه موضوعاتی مورد توافق قرار نگرفته است.

وزير امور خارجه درباره تاثير گزارش‌های اينچنينی برخی رسانه‌ها گفت: اين اظهارنظرها فقط موضوعات را پيچيده‌تر ميکند.

گاه تمام اين مذاکرات روی يک کلمه متوقف می‌شود

ظريف همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا کمتر از ۶ ماه نيز امکان توافق وجود دارد، توضيح داد: من معتقد بودم هميشه احتمال رسيدن به توافق در فاصله کوتاهی وجود دارد؛‌ همچنانکه فکر ميکنم حتی سال گذشته هم امکان حصول توافق وجود داشت زيرا برنامه هسته‌ای ايران صلح آميز است و اگر طرف مقابل دنبال بهانه جويی نباشد و نخواهد به يک روشی، کار را طولانی کند امکان رسيدن به تفاهم وجود دارد.

وی با بيان اينکه چارچوب تفاهم مشخص است، در اين خصوص که آيا می‌توان در ۴ ماه به يک توافق سياسی رسيد، گفت: ممکن است بشود يا نشود. دوستان در سطح معاونين مذاکره کردند؛ در اين يک ماه و نيم کارهايی شده ولی تا تمام نشود، نمی توان چيزی گفت. در پايان مذاکرات است که معلوم ميشود توافق می تواند صورت بگيرد يا خير. گاه تمام اين مذاکرات روی يک کلمه متوقف می‌شود.

تغيير کنگره امريکا تاثيری بر امکان رسيدن به توافق برای تهران ندارد

وزير امور خارجه همچنين درباره تغيير کنگره امريکا و تاثير آن بر امکان رسيدن به توافق بيان کرد: اين تغيير برای ما تاثيری ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016