پنجشنبه 18 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مرگ يک مأمور زن در تيراندازی به پليس در پاريس

در حالی که هنوز ۲۴ ساعت از حمله مسلحانه به دفتر نشريه فکاهی «شارلی ابدو» نگذشته است، مردی با سلاح خودکار در جنوب فرانسه به روی پليس آتش گشود و يک مأمور زن را کشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ بر اساس نخستين گزارش‌هايی که رسانه‌های فرانسه منتشر کرده‌اند، تيراندازی صبح روز پنج‌شنبه ۸ ژانويه / ۱۸ دی حدود ساعت ۸ صبح در بلوار پير بروسولت و در ايستگاه مترو شاتيون مونتروژ رخ داده است.

يک مأمور پليس زن منطقه مونتروژ بر اثر اين تيراندازی به‌شدت مجروح شد و پس از گذشت ساعاتی جان سپرد. در اين تيراندازی يک نفر ديگر نيز زخمی شده است.

پس‌زمينه اين رويداد يک تصادف خيابانی بوده که با نزديک شدن پليس از يک خودرو به روی آن‌ها آتش گشوده شد.

هفت نفر شاهد اين حمله بوده‌اند و فرد مهاجم پس از تيراندازی گريخته است. يک نفر نيز توسط پليس دستگير شده است.

هنوز روشن نيست که اين رويداد به حمله مسلحانه روز گذشته مربوط است يا خير.

برنار کازُنو، وزير کشور فرانسه، به محل وقوع حادثه رفته است.

از سوی ديگر بمبی در نزديکی يک مسجد در «وييوفرانش سور سئون» در نزديکی شهر ليون منفجر شده اما هنوز روشن نيست که آيا اين اقدام تروريستی بوده است يا نه. در اين انفجار که ساعت شش صبح رخ داده به کسی آسيبی نرسيده است.

وزارت دادگستری فرانسه نيز اعلام کرد که شامگاه روز چهارشنبه به چند مکان عبادت مسلمان‌ها در «پورت لا نوول» واقع در منطقه «اُد» در جنوب فرانسه و شهر «لو مان» در غرب فرانسه تيراندازی شد اما به کسی آسيبی نرسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016