پنجشنبه 18 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مشاور عالی فرمانده کل سپاه: دولتی ها در خصوص بودجه نهادهای نظامی سر عقل خواهند آمد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص توان دفاعی موشکی کشور گفت: به لطف خدا، امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب دست نيروهای مسلح خالی نمی‌ماند. عقيده من اين است که دولتی ها هم سر عقل خواهند آمد و در بودجه بندی تجديدنظر کنند.

به گزارش «انتخاب»، سردار خسرو عروج، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اين سوال که بسياری از افراد القا می کنند که نبرد مستشاری در عراق و سوريه وظيفه ما نيست، اظهار داشت: بايد ديد که عقبه يک رزمنده به کجا وصل است و اين مسئله از نظر نظامی نکته مهمی است. اگر عقبه رزمندگانی که در جبهه حق عليه باطل در تمام دنيا مبارزه می‌کنند، به خدا ختم شود پيروزی قطعی است و جای حرف و سخنی نيست.

وی افزود: دنيا به دليل اينکه نمی‌تواند سرچشمه فرهنگ ناب ما را مورد دستخوش قرار دهد مدام صحنه هايی را درست می‌کند که ما را از واقعيت ها دور کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار عروج ادامه داد: در پاسخ به برخی ها ;i در ايران فکر می‌کنند فرهنگ مقاومت جواب نمی‌دهدو دوران جنگ و مقاومت گذشته، بايد گفت که دوران رزمنده ای که در خط خدا کار می‌کند تمامی ندارد. برای يک رزمنده زمانی که جنگ فيزيکی نيست ، کار به مراتب سخت تر است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه که با دانا گفتگو می کرد، تصريح کرد: مسئولان در ايران اسلامی بايد طوری رفتار کنند که مردم از آن ها رفتار اهل بهشت را برداشت کنند و قطعا در اين صورت هر فردی که وجدان داشته باشد قطعا به اين مسير گرايش پيدا خواهد کرد. البته اين راه کيفی است و افرادی که در آن حضور دارند کم هستند.

وی در بخش ديگری از سخنانش در رابطه با آينده گروه های تروريستی در منطقه گفت: همه چيز بستگی به ما(جبهه حق) دارد. اگر ما با شرايط فوق هماهنگ باشيم و برای رضای خدا کار کنيم آن ها نابود خواهند شد و به نظر من اين امر به زودی محقق می‌شود.

سردار عروج در خصوص توان دفاعی موشکی کشور و عدم توجه کافی به اين مسئه، گفت: به لطف خدا، امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب دست نيروهای مسلح خالی نمی‌ماند. عقيده من اين است که دولتی ها هم سر عقل خواهند آمد و در بودجه بندی تجديدنظر کنند.

وی تصريح کرد: دولتی ها بايد متوجه باشند که ايران به نوعی محاصره است. گرگ هايی که در کشورهای اطراف ايران هستند به دنبال از بين بردن تفکر امام و انقلاب‌اند. ما بايد دل رزمندگان را گرم نگه داريم نه اينکه به نحوی آن ها را دلسرد کنيم.

فرمانده سابق دانشگاه امام حسين(ع) بيان کرد: دولتی ها و دست اندرکاران مقداری فکر کنند که با اين بودجه بندی دل رزمنده ها سرد می شود و بايد جواب گوی خدا باشند. البته نيروهای مسلح چشمشان به دست خدا است ولی بايد پشتيبانی خوبی صورت بگيرد.

وی تاکيد کرد: ما اعتقاد داريم که سرنوشت جنگ با موشک و بمب اتم مشخص نمی‌شود و در جنگ تن به تن است که عاقبت يک نبرد معلوم می‌شود.

سردار عروج با اشاره به اينکه خيلی از منسئولان دولتی در جنگ حضور داشتند و حواشی را از نزديک درک کرده اند اظهار داشت: برخی از اين افراد که می‌خواهند ذائقه خود را تغيير دهند جواب خدا را چه خواهند داد؟

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در پايان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در غرب برای هر نيروی نظامی که به ميدان می‌آيد حدود يک ميليارد تومان هزينه می‌کنند در حالی که برخی از مسئولان حاضر نيستند که ۱۰۰ ميليون برای يک رزمنده هزينه کنند. البته اميد ما به خداست و نظرمان به رهبر انقلاب است و نظر من اين است که ايشان از هرجايی که بتوانند از نيروهای مسلح پشتيبانی می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016