یکشنبه 21 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

٧٠ تن از افراد مرتبط با پرونده سعید مرتضوی به دادگاه احضار شدند

رادیو زمانه: علیرضا محجوب، نماینده مجلس ایران و رئیس کمیته تحقیق‌ و تفحص saeed-Mortazavi1.jpg
از سازمان تأمین ‌اجتماعی خبر داده که ۷۰ تن از افراد مرتبط با پرونده سعید مرتضوی، رئیس پیشین سازمان تأمین اجتماعی، به دادگاه احضار شده‌اند.

محجوب که این خبر را در گفت‌وگو با روزنامه شرق اعلام کرده، درباره اتهامات احضارشدگان و جزئیات بیشتر این احضارها توضیحی نداده است.

سعید زمانیان‌دهکردی، عضو هیأت تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی نیز گفته که پرونده تحقیق از تأمین اجتماعی «بسیار گسترده است و تا پایان سال ۹۴ به نتیجه نهایی می‌رسد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته او تعدادی از افراد مرتبط با این پرونده از جمله بابک زنجانی و سعید مرتضوی تاکنون احضار شده‌اند و توضیحاتی ارائه کرده‌اند.

مرتضوی در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، به تخلفاتی چون فروش غیرقانونی ۱۳۸ شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» به بابک زنجانی، دادن پاداش‌های هنگفت به مدیران ارشد و میانی تأمین اجتماعی و پرداخت پول‌‌های مشکوک به تعداد قابل توجهی از مقامات دولتی و نمایندگان متهم شده است.

طبق این گزارش، سعید مرتضوی به ۳۷ نماینده مجلس در مجموع ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه پرداخته است.

منابع خبری ایران گزارش داده‌اند که سعید مرتضوی، یک‌شنبه هفتم دی ماه سال جاری برای آخرین دفاع در خصوص تخلفات مالی صورت گرفته در پرونده تامین اجتماعی به دادسرا رفته است.

مرتضوی در ۲۴ آبان ۹۳ در پیوند با پرونده کهریزک، به طور دائم از احراز مشاغل قضایی و به مدت پنج سال از تصدی مشاغل دولتی محروم شد. این حکم در ۲۳ آذر برای اجرا به دوایر دولتی ابلاغ شده اما رسیدگی به پرونده تخلفات او در سازمان تامین اجتماعی همچنان بی‌فرجام مانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016