دوشنبه 22 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير کشور: همچنان دستگيری عاملان اسيد پاشی اصفهان در دستور کار است


وزير کشور گفت: همچنان دستگيری عاملان اسيد پاشی اصفهان در دستور کار است و تقريبا هر هفته معاون امنيتی وزارت کشور با مسئولان استان اصفهان، نيروی انتظامی تهران و اطلاعات برای دستگيری عاملان اسيدپاشی جلسه دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشيه برگزاری نشست مشترک مشاوران امور زنان و خانواده استانداری ها با وزير کشور در وزارت کشور در پاسخ به سوالی در زمينه آخرين اقدامات انجام شده برای دستگيری عاملان اسيدپاشی اصفهان گفت:‌ بر اساس برنامه‌ها و اقدامات شورای امنيت دستورعمل‌هايی تدوين شد و نيروی انتظامی با جديت پيگير دستگيری عاملان اسيدپاشی اصفهان است. البته عاملان اسيدپاشی‌هايی که پس از اصفهان رخ داد به سرعت شناسايی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در پاسخ به اين سئوال که آيا شما در برابر انتخاب اميری به عنوان معاون امنيتی وزارت کشور مقاومت کرده‌ايد، گفت:‌ مگر کسی جرأت دارد با تصميم رئيس جمهور مخالفت کند. من به رئيس جمهور علاقمند هستم و هر چه او بگويد را اطاعت می کنم.

رحمانی فضلی درباره اعطای مجوز به احزاب منحل شده به منظور شرکت در انتخابات اظهار کرد: کميسيون ماده ۱۰ احزاب که متشکل از نمايندگان مجلس و وزارت خانه های اطلاعات و کشور است در اين زمينه تصميم می گيرند آن‌ها وضعيت برخوردکنندگان به منظور شرکت در انتخابات را بررسی و از نهادهای مربوطه استعلام می گيرند و با رأی گيری مجوز فعاليت در انتخابات صادر می‌شود و افراد وگروه هايی که جواب استعلام از آن‌ها منفی باشد مجوز پيدا نمی کنند.

وی درباره تمديدات وزارت کشور برای انتخابات گفت: وزارت کشور به معاون متولی و مجری در انتخابات بايد هماهنگی های لازم را به عمل آورد و در حال فراهم کردن مقدمات کار است.

وی تاکيد کرد: مديران و زحمتکشان وزارت کشور تا اول اسفند ماه فرصت دارند به منظور شرکت در انتخابات استعفای خود را اعلام کنند و از اين تاريخ به بعد وزارت کشور استعفای آن ها را نمی پذيرد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: انتخابات حول محور صيانت از حق الناس و اجرای قانون شکل می گيرد و به دنبال انتخابات قانونی،‌سالم ،‌آزاد و پاسخگو هستيم.

وی درباره سهم مشارکت بانوان با توجه به اينکه ۵۰ درصد از جمعيت کشور را تشکيل می دهند، گفت: قانون در اين زمينه همه چيز را مشخص کرده است و زنان در حوزههايی مانندآموزش عالی توانسته اند به توفيقات دست يابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016