دوشنبه 22 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"من تنها کسی بودم که مطهری را هل دادم"

روز گذشته، برخی از نمايندگان اصولگرای مجلس در اعتراض به سخنرانی علی مطهری به وی حمله کردند و برای دقايقی، جو مجلس را به آشوب کشاندند.

به گزارش تابناک، ادامه روند اعتراظات که با شعار «الله اکبر» و «مرگ بر فتنه‌گر» همراه بود، باعث شد تا کنترل جلسه از دست رئيس جلسه خارج شود و برای دقايقی اعلام تنفس کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



بنا بر اين گزارش، اين اقدام نمايندگان با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد، به گونه‌ای که برخی ديگر از نمايندگان به رفتار حمله کنندگان به مطهری اعتراض کردند و بر اين باور بودند که نمايندگان مجلس می‌توانند از تريبون مجلس ديدگاه‌ها و عقايد خود را بيان کنند.

اما نکته جالب اينجاست که يک رقابت عجيب بين کسانی که در هجوم عليه مطهری شرکت داشتند، ايجاد شده است!

به گفته رسانه‌ها، فتح الله حسينی، قاضی‌پور، نعيمی زر، موسوی‌نژاد، نبويان و... جزو کسانی بودند که ‌برای پايين آوردن اين نماينده نزديک تريبون شده بودند.

ولی در مصاحبه‌ موسوی‌نژاد با يکی از رسانه‌ها، اصرار وی بر اين بوده که خود او تنها بوده و نماينده ديگری در آنجا نبوده است، همچنين نمايندگان ديگر نيز کم و بيش ادعاهايی شبيه به اين ‌دارند، به گونه‌ای که صفر نعيمی زر نيز در اين باره به تابناک می‌گويد، او تنها در آنجا بوده و فرد ديگری در آنجا نبوده است.

نعيمی زر درباره رويدادهای روز گذشته مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من هم يکی از افرادی بودم که در زمان شروع بحث‌ها ‌نزديک صحنه بودم که در‌گيری کوچکی بين نمايندگان و علی مطهری روی داد.

اين نماينده گفت: من تنها کسی بو‌دم که به طرف مطهری رفتم. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها دوست دارند ‌ماجرا بزرگ شود. درگيری ‌آن گونه که گفته شد، نبود‌ و فقط در حد هل دادن همديگر بود. آقای مطری من را هل داد؛ اما اينکه می‌گويند درگير شده‌اند، اين طور نبوده و کسی، ديگری را نزده است.

وی گفت: هر که ‌غير از اين بگويد دروغ است، زيرا درگيری نبوده و من فقط رفتم پيش مطهری و گفتم: وقتی صحبت‌هايت خريدار ندارد، چرا ادامه می‌دهی؟ وی در محکوميت قوه قضاييه حرف می‌زد‌ و مدعی بود اين افراد بايد حصرشان شکسته شود.

وی در خصوص چگونگی اين ماجرا گفت: کسانی که ارزشی هستند، بايد از آرمان‌های امام و اهداف نظام و مطالبات مردم دفاع کنند، اگر غير از اين عمل کند، به معنی آن است که خط قرمز را زير پای گذاشته‌اند. هم‌اکنون ما دو خط قرمز داريم؛ يکی رهبری است ‌و ديگری بحث فتنه ‌که قابل گذشت نيستند.

نعيمی گفت: روز گذشته مطهری به جايی رسيد که قوه مقتدر قضاييه را زير سؤال برد. دريافت پاسخ‌ ـ از طريق نامه ـ به نامه‌‌‌ای که به قوه‌قضاييه نوشته بود،‌ وی را جريحه‌دار کرده بود و در حقيقت ارضا نشده بود و معلوم بود ‌رفتار وی در جهت عدم تمکين بود.

همچنين وی چندين بار اسم افرادی را که در حصر هستند، ‌برد و اعلام کرد که قوه قضاييه بايد اين افراد را از حصر آزاد کند، اين در حالی است که در حصر بودن اين افراد برای آن‌ها محاسنی دارد و تا به امروز جان آن‌ها را حفظ کرده است، چون چندين بار اين را تکرار کرد و در فضای مجلس صدايش پيچيد، من در مقام اعتراض به همراه عده‌ای ديگر به ايشان گفتيم شما می‌خواهيد اعتراض کنيد بکنيد، ولی نامی از کسی نبريد.

وی ادامه داد: ما به وی گفتيم ‌شما نبايد در محکوميت کسی ‌حرفی بزنيد. اين حرف‌ها در شأن شما نيست و شما رئيس قوه نيستيد که معادل يک رئيس قوه خودتان را ببينيد و برای وی ايراد بگيريد، و نبايد نام‌ افرادی را که مردم از آن‌ها نفرت دارند، ببريد.

اين نماينده گفت: من اين حرف‌ها را زدم، ولی ايشان به ادامه سخنرانی پرداختند و پس از آن هم نمايندگان شروع به شعار دادن کردند. من رفتم پيش وی ايستادم و گفتم: علی آقا‌‌ ـ با همان لحنی که هميشه به وی می‌گويم ـ حرفت خريدار ندارد و همکارانت اجازه سخنرانی نمی‌دهند. بيا پايين و بيش از اين اصرار نکن که در‌‌ همان جايگاه سخنرانی، ‌من را هل داد و من هم او‌ را هل دادم.

بعد از آن هم من به وی گفتم: ‌وقتی هیأت رئيسه تذکر داد و صحبت‌ها به گونه‌ای نيست که عامه پسند باشد و ‌احترام خود و همکارانت را نگه نمی‌داری، ادامه نده.

سپس ‌به وی گفتم: اين حرف‌ها چيزی نيست که مردم دوست داشته باشند بشنوند و در ‌‌نهايت دوستان آمدند و وی را به پايين آوردند.

اما يکی ديگر از نمايندگان ‌نزديک به تابناک، پس از تماس خبرنگار تابناک با وی، ضمن رد درگيری بين نمايندگان گفت‌ که نمی‌تواند صحبت کند و بايد در جای ديگری باشد.

نادی قاضی‌پور هم در اين باره گفت: من نمی‌خواهم در اين باره حرف بزنم. مطهری يک بار هم نگهبانی نداده و يک شب گرسنه نخوابيده است. ما بايد حافظ نظام و مردم باشيم؛ اينکه می‌گويند وی را زده‌اند، شايعه است و کسی با کسی درگير نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016