چهارشنبه 24 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

القاعده یمن مسئولیت حمله به دفتر "شارلی ابدو" را بر عهده گرفت


ناصر بن علی انسی، فرمانده ارشد القاعده یمن

رادیو زمانه ـ ناصر بن علی آل انسی، فرمانده القاعده یمن در یک پیام ویدئویی که بر روی یک وب‌سایت اسلامگرایان تندرو منتشر شده به‌شکل رسمی مسئولیت حمله تروریستی به دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» را برعهده گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این ویدئو صبح روز چهارشنبه ۱۴ ژانویه / ۲۴ دی‌ماه منتشر شده و در آن فرمانده ارشد القاعده یمن گفته است: «قهرمانان جذب [ما] شدند و دست به عمل زدند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


القاعده یمن یا شبه‌جزیره عربستان، با پیوستن شبکه بین‌المللی تروریست‌های اسلامگرا در یمن و عربستان سعودی در ژانویه ۲۰۰۹ تشکیل شد و هدفش سرنگون کردن رژیم پادشاهی عربستان سعودی و دولت یمن و تاسیس خلافت اسلامی بود.

در حمله مسلحانه صبح روز چهارشنبه ۷ ژانویه / ۱۷ دی به دفتر نشریه «شارلی ابدو» چهار کارتونیست برجسته این نشریه و در مجموع نیمی از تحریریه آن به قتل رسیدند. این حمله توسط دو برادر به نام‌های شریف و سعید کواشی انجام شد که پس از دو روز تعقیب و گریز با پلیس هر دو کشته شدند.

ناصر بن علی آل انسی در این پیام ویدئویی گفته است: «ما، سازمان القاعده از جهادگران شبه‌جزیره عربستان، مسئولیت خود در این عملیات را به‌عنوان انتقام رسول خدا، برعهده می‌گیریم. ما به اطلاع امت می‌رسانیم کسانی که هدف را انتخاب کردند، عملیات را نیز برنامه‌ریزی و آن را به‌لحاظ مالی تأمین کردند.»

فرمانده القاعده یمن در پیام خود همچنین گفته است این عملیات تحت دستورات ایمن الظواهری، رهبر کنونی القاعده و با احترام به خواست اسامه بن لادن، رهبر کشته‌شده القاعده انجام شده است.

پیش از این امدی کولیبالی، یکی از تروریست‌هایی که در حملات پاریس دست داشت در یک پیام ویدئویی اعلام کرده بود که مسئولیت عملیات وی با گروه «دولت اسلامی» (داعش) است. کولیبالی هفته گذشته ابتدا روز پنج‌شنبه در منطقه مونتروژ پاریس یک پلیس زن را کشت و فردای آن روز در یک فروشگاه مواد غذایی یهودیان چندین نفر را به گروگان گرفت و پس از کشتن چهار گروگان، به دست پلیس کشته شد.

فرمانده القاعده یمن در پیام ویدئویی خود از امدی کولیبالی نیز تقدیر کرد.

ناصر بن علی آل انسی گفته است: «این عملیات مبارک توسط دو قهرمان در میان قهرمانان اسلام، برادران شریف و سعید کواشی انجام شد. با برکت و رحمت خدا این عملیات همزمان شد با عملیات برادر مجاهد امدی کولیبالی. ما از خدا می‌خواهیم همه آن‌ها را در میان شهدا قبول کند.»

پیش از این، از اختلافات «دولت اسلامی» (داعش) و القاعده سخن می‌رفت و گفته می‌شد از آن‌جا که در یک سال اخیر داعش رشد فزاینده‌ای داشته، احتمال دارد که القاعده با دست زدن به چنین عملیات تروریستی‌ای حضور دوباره خود در عرصه جهانی را مطرح سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016