چهارشنبه 24 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش ظريف به شماره جديد شارلی ابدو

ایسنا ـ وزير امور خارجه کشورمان درباره ديدار دوجانبه‌اش با جان کری گفت: اين ديدار نشان دهنده آمادگی دو طرف مذاکره کننده برای حرکت به سمت جلو و تسريع در روند مذاکرات است.

به گزارش رويترز، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران دقايقی پيش از ديدار دو جانبه‌اش با جان کری در ژنو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: ديدار قريب‌الوقوع با جان کری، وزير امور خارجه آمريکا از آن جهت مهم است که ببينيم می‌توانيم در حل اختلافات در مذاکرات هسته‌ای به پيشرفت‌هايی دست پيدا کنيم؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجه ايران هم‌چنين در پاسخ به اين سوال که آيا اين نشست می‌تواند کليدی برای تعيين جزييات بيش‌تر در مذاکرات هفته آينده ميان ايران و گروه ۱+۵ ‌باشد؟ گفت:‌ من فکر می‌کنم اين ديدار مهم است و از نظر من نشان‌دهنده آمادگی هر دوطرف برای حرکت به سمت جلو و تسريع در اين روند است.

بر اساس اين گزارش ايران و گروه ۱+۵‌ قرار است دور بعدی مذاکرات هسته‌ای خود را ۱۸ ژانويه در ژنو برگزار کنند. پيش از آن نيز هیأت‌های مذاکره کننده ايران و آمريکا ديدارهای دوجانبه با يکديگر خواهند داشت.

ظريف در ادامه در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اين که آيا نسبت به حصول توافق تا اول ژوييه سال ۲۰۱۵ اميدوار است يا نه؟ تصريح کرد: اين دليلی است که ما اين‌جا هستيم و خواهيم ديد چه می‌شود.

او افزود: من فکر می‌کنم اگر ما وارد مذاکرات جدی و رايزنی‌های واقعی درباره اختلافات‌مان می‌شديم جهانی به مراتب امن‌تر و معقول‌تر داشتيم. در اين صورت می‌ديديم آن‌چه ما را در کنار يکديگر نگه می‌دارد بسيار بزرگ‌تر از آن چيزی است که ما را از هم جدا می‌کند.

وزير امور خارجه آمريکا که به همراه وندی شرمن يکی از معاونانش به ژنو سفر کرده است به سوالات خبرنگاران پاسخی نداد اما پيش از ديدار با ظريف با استفان دميتسورا، نماينده سازمان ملل در امور سوريه ديدار کرد.

وزير امور خارجه ايران علاوه بر اين در واکنش به چاپ کاريکاتوری جديد از پيامبر اسلام (ص) روی جلد نشريه شارلی ابدو که چند روز گذشته از سوی تروريست‌ها هدف حمله قرار گرفت بيان کرد: ما بر اين باوريم که مقدسات بايد مورد احترام قرار گيرند. چون احترام به مقدسات داشتن روابط احترام‌آميز را راحت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: درصورتی که ياد نگيريم به يکديگر احترام بگذاريم زندگی کردن در جهانی که پر از ديدگاه‌های متفاوت، فرهنگ‌ها و تمدن‌های متفاوت ‌است بسيار سخت خواهد بود. اگر دست به بی‌احترامی به ارزش‌ها و مقدسات يکديگر بزنيم قادر نخواهيم بود وارد يک گفت‌وگوی جدی شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016