پنجشنبه 25 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احسان اکبری، روزنامه‌نگار و فعال مدنی بازداشت شد

ایران وایر - احسان اکبری روزنامه نگار و فعال مدنی و از فعالان ستاد «محمدرضا عارف» و «ميرحسين موسوی» است که روز بيست و سوم ديماه در محل کارش توسط نيروهای امنيتی که خودشان را وابسته به سپاه پاسداران معرفی می‌کردند، دستگير شد.

او را پس از دستگيری به منزلش برده و ضمن تفتيش خانه، وسايل و کامپيو‌تر شخصی‌اش را ضبط کرده و با خودشان بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از دوستان احسان اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايران واير گفت احتمالا احسان را به بند دو الف وابسته به سپاه پاسداران در اوين منتقل کرده‌اند.

او گفت که نيروهای امنيتی در پاسخ به اظهار نگرانی اعضای خانواده احسان به آن‌ها گفته‌اند که يک هفته ديگر برای پيگيری وضعيت او به دادسرای شهيد مقدسی مستقر در زندان اوين مراجعه کنند.

او گفت که احسان گرايشاتی نزديک به ملی – مذهبی داشته و تا کنون نيز سابقه بازداشت نداشته است.

اين فعال مدنی و دانشجوی رشته روزنامه در صفحه فيس بوکش نسبت به شرايط سياسی و اجتماعی موجود نگاه‌های انتقادآميزی داشت و اين اواخر در يک پست فيس بوکی نوشته بود که از کودکی همراه پدرش در کلاس های دکتر«حبيب الله پيمان» شرکت می کرده است:

از ميزان علاقه و ارادت پدرم به دکتر حبيب الله پيمان همين بس که اسم برادر کوچکترم رو گذاشت پيمان.

نه يا ده ساله بودم که پدرم مرا همراه خودش برای شرکت در جلسات سخنرانی به منزل دکتر پيمان می‌برد. تمام جذابيت اون جلسات به آخراش بود که چماق دارا حمله می‌کردند»

در مورد اتهام احسان يا شرايط نگهداری او هيچ اطلاعی در دست نيست ولی دوستان او معتقدند او به احتمال زياد به علت انتقاداتی که در پست‌های فيس بوکی‌اش نسبت به شرايط موجود مطرح می‌کرده، بازداشت و زندانی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016