چهارشنبه 17 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اطلاعيه گزارشگران بدون مرز در مورد حمله خونین به نشريه شارلی ابدو در پاریس

چهارشنبه سياه : دست کم ۱۲ کشته در حمله مسلحانه به هفته‌نامه شارلی ابدو

چهارشنبه ٧ ژانويه ٢٠١٥ مردان مسلح نقاب دار وارد دفتر هفته شارلی ابدو در پاريس شدند و در پی تيراندازی دست کم ۱۲ نفر از اين ميان چهار کاريکاتوريست نام‌دار فرانسه شارب، کابو، ويلنوسکی و تينوس را کشتند. به گفته شاهدان و پليس اين کشتار به شکل اعدام انجام شده است، مهاجمان به هنگام جلسه هيات تحريره وارد ساختمان شده و پيش از کشتن روزنامه‌نگاران از آن‌ها خواسته بودند خود را معرفی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



گزارش‌گران بدون مرز اين حمله مرگبار و تکان دهنده را به دفتر هفته نامه شارلی ابدو محکوم می‌کند. «ما با خانواده و نزديکان قربانيان تسليت می‌گوييم و با آنها همدرديم»

کريستف دولوار دبير اول گزارش‌گران بدون مرز که در نخستين دقايق حمله در محل حاضر شده بود، اعلام کرد: حمله با سلاح سنگين به رسانه‌ها همان نوع خشونتی است که ما در عراق و سومالی و يا پاکستان می‌بينيم. آيا چنين حمله‌ای را در پاريس را تصور می‌کرديم؟ کابوسی است که به واقعيت تبديل شد. اين حمله روز سياهی در تاريخ فرانسه است.

منابع بسياری تأييد کرده‌اند که مردان نقاب‌دار مسلح به کلاشنيکف و راکت‌انداز در ساعت يازده و نيم به دفتر هفته‌نامه طنز شارلی ابدو که در منطقه يازدهم پاريس است حمله کردند. مهاجمان پس از حمله و کشتن بيش از ۱۲ نفر از اين ميان دو پليس و تعدادی از همکاران هفته‌نامه، موفق شدند در آتش‌باری با پليس فرار کنند.

فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه پس از اين حمله در محل حاضر شد. وی اين حمله را «بربرمنشی استثنايی» خواند و اضافه کرد «هيچ اقدام بربرمنشانه‌ای هيچ‌گاه نمی‌تواند آزادی رسانه‌ها را محدود کند.» رئيس جمهور فرانسه در پی اين حمله طرح حفاظت از اقدام‌ها تروريستی را به مرحله اعلام خطر فوق‌العاده افزايش داد.

هفته نامه شارلی ابدو در پی تهديدهای بسيار از حفاظت پليس بهرمند شده بود. اين دومين حمله به دفتر اين مجله است. در سال ٢٠١١ مهاجمانی با بمب آتش زا به دفتر مجله حمله کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016