جمعه 26 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دو نفر در یورش پلیس ضدترور بلژیک کشته شدند

براساس گزارش‌ها، در جریان عملیات ماموران پلیس ضدترور در شهر ورویه، در شرق بلژیک، دو فرد اسلامگرای افراطی کشته شده‌اند. گفته شده است که افرادی مسلح در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله بوده‌اند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی - به گزارش تلویزیون بلژیک، یک نفر هم زخمی شده است. شاهدان عینی گفته‌اند که در محل عملیات ماموران پلیس، برای چندین دقیقه صدای تبادل سنگین آتش شنیده می‌شد و دست کم سه انفجار رخ داده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است که این حمله با "جهادگران در ارتباط است."

کاربران شبکه‌های اجتماعی در شهر ورویه از حضور سنگین نیروهای پلیس در مرکز شهر خبر می‌دهند. شهر ورویه حدود ۵۶ هزار نفر جمعیت دارد.

belgiumterrorraid.jpg

همزمان بر اساس گزارشهای تایید نشده چند عملیات ضدتروریستی در بروکسل، پایتخت، و چند منطقه دیگر در کشور در حال انجام است.

گزارشها از شهر ورویه حاکیست که منطقه اطراف ایستگاه راه‌آهن در این شهر تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد و نیروهای پلیس در مرکز شهر حضور سنگینی دارند.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که افرادی که مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند ظاهرا اخیرا از سوریه برگشته بودند.

این واقعه در بلژیک یک هفته پس از حمله به نشریه "شارلی ابدو" در فرانسه اتفاق افتاده است. در جریان آن حمله ۱۷ نفر کشته شدند.

رسانه‌های بلژیک گزارش کرده‌اند که تعدادی از سلاح‌های استفاده شده از سوی حمله کنندگان در فرانسه از محلی در نزدیکی ایستگاه ترن "مدی" در بروکسل خریداری شده بودند.

جزئیات بیشتر حادثه از دویچه وله:

دادستانی کل بلژیک ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه به وقت اروپای مرکزی در یک کنفرانس خبری در بروکسل، جزئیات بیشتری از عملیات نیروهای امنیتی بلژیک علیه یک گروه تروریستی اسلام‌گرا در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

دادستان کل بلژیک گفت، دو کشته و یک زخمی عملیات ضد تروریستی پلیس در شهر ورویه سه جوانی بودند که به تازگی از سوریه به بلژیک بازگشته بودند. این سه جوان زیر نظر پلیس بودند و مکالمات تلفنی آنها شنود می‌شد.

او افزود، این سه جوان در حال برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات تروریستی بودند. هم‌چنین یک فرد مسلح در متروی شهر ورویه در حالی که شعار "الله اکبر" سر داده بود، بازداشت شده است.

دادستان کل بلژیک هم‌چنین گفت، در مجموع ده عملیات بازرسی در سراسر کشور علیه افراد مظنون انجام گرفته است. در این ده عملیات هیچ‌یک از افراد پلیس زخمی نشده است.

خبرگزاری رویترز نوشته است، پس از حملات تروریستی در پاریس علیه هفته‌نامه فکاهی "شارلی ابدو" که به کشته ‌شدن ۱۲ نفر انجامید، نهادهای امنیتی و انتظامی کشورهای اروپایی به شدت هشیار شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016