جمعه 26 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دیوان بین‌المللی کیفری درباره جنایات جنگی از طرف اسرائیل یا فلسطینیان تحقیق می‌کند

بی بی سی - مقام‌های قضایی دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه اعلام کرده‌اند که تحقیقات اولیه خود را درباره احتمال وقوع جنایات جنگی در محدوده اراضی فلسطینی آغاز خواهند کرد.

فاتو بنسوتا، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری گفته است که در پرونده‌ای که برای انجام تحقیقات مقدماتی تشکیل می‌دهد، احتمال وقوع جنایات جنگی از ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بررسی خواهد شد.

150116162427.jpg
خانم بنسوتا گفته است که تحقیقات به گونه‌ای مستقل و بی‌طرفانه انجام خواهد شد

فلسطینیان کمتر از دو هفته پیش، مدارک عضویت در دیوان بین‌المللی کیفری را تحویل دادند و تشکیل پرونده اخیر، اولین اقدام رسمی این نهاد بین‌المللی در ارتباط با فلسطینیان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم بنسوتا گفته است که تحقیقات به گونه‌ای مستقل به بی‌طرفانه انجام خواهد شد و براساس یافته‌های اولیه آن مشخص خواهد شد که آیا دیوان بین‌المللی کیفری تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی (از طرف اسرائیل یا فلسطینیان) انجام خواهد داد یا نه.

دیوان بین‌المللی کیفری در آذر ماه گذشته دولت فلسطین را به عنوان عضو ناظر پذیرفت.

گفته می‌شود که فلسطینیان با پیوستن در دیوان بین‌المللی کیفری می‌توانند اسرائیل را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در مناطق اشغالی تحت پیگرد قضایی قرار دهند. هرچند اسرائیل عضو این نهاد قضایی بین‌المللی نیست و با عضویت فلسطین نیز به شدت مخالفت کرده است.

از جمله، در اولین جلسه هیات دولت اسرائیل بعد از درخواست فلسطینی‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که اجازه نخواهد داد پای سربازان و افسران ارتش اسرائیل به این دادگاه کشیده شود.

گفته می‌شود که اسرائیل نگران است که با پذیرش فلسطین به عنوان یک دولت مستقل در نهادهای بین‌‎المللی، ایجاد کشور مستقل فلسطین مقبولیت جهانی بیشتری پیدا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016