جمعه 26 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ارزش یورو به پایین‌ترین سطح خود در ۱۱ سال اخیر رسید

در پی برداشته شدن محدودیت سقف برابری فرانک سوئیس از سوی بانک مرکزی این کشور در روز پنجشنبه ۲۵ دیماه، ارزش برابری یورو در مقابل فرانک به میزان ۳۰ درصد و دلار آمریکا ۲۵ درصد تنزل یافت



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری رویترز، در روز پنجشنبه ۲۵ دیماه (برابر با ۱۵ژانویه)، ارزش برابری یورو در مقابل فرانک سوئیس به میزان ۳۰ درصد سقوط نمود. این اتفاق لحظاتی پس از آن رخ داد که بانک مرکزی سوئیس سیاست سقف تعیین شده برای ارزش برابری فرانک در مقابل یورو را، که از سپتامبر ۲۰۱۱ برقرار شده بود، لغو نمود. دقایقی پس از این اقدام نرخ برابری یورو از ۱٫۲۰ به ۰٫۸۰۵۲ فرانک سقوط نمود، گرچه کمی بعد مقداری از این کاهش کاسته شد و هر یورو به ۱٫۰۳۵۰ فرانک رسید.

همچنین ارزش برابری دلار آمریکا نیز با ۲۵ درصد کاهش، به هر دلار معادل ۰٫۸۹٫۰۰ فرانک رسید.

طی ماههای گذشته بانک مرکزی سوئیس فشارهای شدیدی را در راستای لغو سیاست ثابت نگهداشتن نرخ برابری واحد پول خود در برابر یورو، که از تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۱ وضع برقرار شده بود، متحمل شده بود.این سیاست پس از آن به اجرا درآمد که اقبال سرمایه‌گذاران به فرانک سوئیس ، به عنوان پشتیبانی قوی در مقابل بحرانها و بی ثباتی‌های بوجود آمده در منطقه یورو، رو به افزایش گذاشت.

بگفته یکی از تحلیلگران شرکت IG در فرانسه ، این اقدام بانک مرکزی سوئیس بسیار ناگهانی بوده و باعث بروز تشویش در تمام بازارهای سرمایه شده و همچنین خطر حاکمیت مجدد سیاستهای اشتباه بانکهای مرکزی بر بازارها رفزایش داده است.

janeurofall2015.jpg

دست‌اند‌کاران بازار معتقدند که این حرکت نشاندهنده آن است که بانک مرکزی سوئیس دیگر توان تحمل فشار ناشی از روند ورود نقدینگی به سمت خود را، که در نتیجه اعمال سیاستهای تسهیل مالی بانک مرکزی اروپا در حل افزایش است، نداشته است.

در نتیجه تقویت ناگهانی ارزش فرانک، میزان ارزش ذخایری که به فرانک نگهداری می‌شد بیش از ۱۰۰ میلیارد فرانک (معادل ۹۸ میلیارد دلار ) کاهش یافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016