دوشنبه 29 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظريف از پياده روی با کری گفت

تهران - ايرنا - «پياده روی کوتاه وزيران خارجه ايران و آمريکا در خيابان ساحلی ژنو» يکی از توضيحات محمدجواد ظريف به خبرنگاران بود که امروز (يکشنبه) و با استفاده از فرصت متروسواری وزير به مناسبت هوای پاک مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظريف در پاسخ به اين پرسش که آيا پياده روی با آقای جان کری پيشنهاد شما بود؟ گفت: نه، به دليل اينکه جلسه صريح و جدی داشتيم شايد نياز بود که چند دقيقه ای بحث ها متوقف شود و به شکل ديگری ادامه يابد؛ اين کارها در بحث های ديپلماسی خيلی طبيعی است؛ ژنو دو ايراد داشت، يکی اينکه هتل باغ و حياطی نداشت و ديگر اينکه کوچه های کنار هتل که چند دقيقه ای در آن قدم زديم پر از خبرنگار بود و آنها هم اينگونه سوژه ها و عکس ها را می پسندند.

وزير خارجه ادامه داد:پرداختن بيش از اندازه نياز به اين حواشی کمکی نمی کند؛ حرکتی که آنجا شد بدون حاشيه سازی بود و صرفا به دليل اين بود که مذاکرات از حالت نسبتا تنش آلودی که پيدا کرده بود، خارج شود تا بتوان با استفاده از هوای پاک مقداری فضای مذاکرات تغيير پيدا کند.

وی اضافه کرد: مذاکرات بسيار فشرده بود و تنها زمان استراحت ما همان يک ربع پياده روی و زمان نماز بود که جلسه بسيار جدی بود و فرصت استراحت وجود نداشت؛ فکر می کنم دوستانی که بيش از ظرفيت موضوع در اين زمينه استفاده سياسی می کنند اشکالی ندارد، ما آمادگی داريم که دوستان استفاده سياسی کنند؛ هميشه گفته ام مذاکرات ما يک حرکت ملی است و جناحی نيست و من هيچگاه در عمرم جناحی نبوده ام و نخواهم شد و لذا دوستان مطمئن باشند، من برای اهداف جناحی چنين کاری را نمی کنم، زيرا جناحی ندارم و از دوستان نيز توقع دارم که منافع ملی را فدای ملاحظات جناحی نکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016