دوشنبه 29 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پروانه فعاليت روزنامه "مردم امروز" لغو شد

تهران - ايرنا - دبير هيات نظارت بر مطبوعات با اشاره به طرح پرونده روزنامه مردم امروز در جلسه امروز (دوشنبه) هيات نظارت بر مطبوعات، از لغو پروانه فعاليت اين روزنامه خبر داد.

علاء الدين ظهوريان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه رسانه ايرنا افزود: در جلسه صبح امروز هيات نظارت بر مطبوعات پرونده روزنامه 'مردم امروز' بابت درج تيتر' من هم شارلی هستم' مطرح و به استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنين ماده ٢٧ اين قانون ضمن لغو پروانه آن، اين روزنامه به دادگاه معرفی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس ماده ۶قانون مطبوعات، نشريات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در اين فصل مشخص می شوند آزادند.

طبق بند ۷ اين قانون اهانت به دين مبين اسلام و مقدسات آن و همچنين اهانت به مقام معظم رهبری و مراجع مسلم تقليد ، جرم محسوب می شود.

ماده ۲۷ قانون مطبوعات می گويد: هر گاه در نشريه ای به رهبر جمهوری اسلامی ايران و يا مراجع مسلم تقليد اهانت شود، پروانه آن نشريه لغو و مدير مسئول و نويسنده مطلب به محاکم صالحه معرفی و مجازات خواهند شد.

به گفته ظهوريان پرونده روزنامه وطن امروز در اين جلسه مطرح و مقرر شد به اين نشريه بابت اصرار به تخلف و نقض مجدد مصوبات شورای عالی امنيت ملی تذکر داده شود و مراتب به دادگاه معرفی شد.

روزنامه مردم امروز به مديرمسئولی احمد ستاری و سردبيری محمد قوچانی فعاليت خود را از ششم دی ماه جاری آغاز کرد.

اين روزنامه به دليل چاپ مطلبی در خصوص نشريه شالی ابدو با حکم دادستان دادسرای فرهنگ و رسانه ۲۷ دی ماه جاری توقيف شد.

روزنامه 'مردم امروز' به دليل انتشار تصوير جورج کلونی با سنجاق سينه 'من شارلی هستم' و تيتر 'کلونی: من هم شارلی هستم' به دستور دادسرای رسانه و فرهنگ توقيف شد. اين روزنامه تنها ۱۹ شماره منتشر شد.

شنبه (۱۷ دی ماه) روزنامه مردم امروز بعد از تنها ۱۹ شماره انتشار، با حکم بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه توقيف شد.

روزنامه مردم امروز با شعار حمايت از دولت يازدهم با مديرمسئولی احمد ستاری و سردبيری محمد قوچانی، نخستين شماره خود را ششم دی ماه جاری منتشر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016