سه شنبه 30 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت تعدادی از فعالين حقوق زنان در تهران


زهرا خندان

خبرگزاری هرانا – اطلاعات سپاه پاسداران روز دوشنبه، تعدادی از فعالان حقوق زنان را در تهران بازداشت کرد، اين نهاد اطلاعاتی همچنين تعدادی ديگر از فعالان اين حوزه را احضار يا تهديد نموده است، گفته می‌شود اين برخورد‌ها جهت ممانعت از برگزاری برنامه‌های اعتراضی فعالان اين حوزه در ارتباط با اسيدپاشی‌های اخير است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران اطلاعات سپاه پاسداران اقدام به بازداشت چند تن از فعالان حقوق زنان کرده است. زهرا خندان، روزنامه نگار و فعال سابق دانشجويی دانشگاه صنعتی امير کبير (پلی تکنيک تهران) و سها مرتضايی ديگر فعال اين حوزه از جمله اين بازداشت شدگان هستند که ظهر روز دوشنبه در منازل مسکونی خود در تهران بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زهرا خندان که سابقه کار در خبرگزاری کار ايران (ايلنا) و روزنامه اعتماد را دارد روز دوشنبه با مراجعه ماموران امنيتی به منزلش بازداشت شده است و تا اين لحظه از محل بازداشت او خبری در دست نيست. ماموران امنيتی در تماس با پدر اين روزنامه نگار، وی را از بازداشت فرزند خود مطلع کرده‌اند. همچنين ظهر امروز دوشنبه ۲۹دی ماه ماموران امنيتی با مراجعه به منزل خانم سها مرتضايی اين فعال دانشجويی را نيز بازداشت کردند. سها مرتضايی فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی امير کبير است که سابقه يک ترم محروميت از تحصيل در اين دانشگاه را نيز دارد.

گفته می‌شود بازداشت‌های ديگری نيز از فعالان زنان در روز جاری صورت گرفته است که در گزارشات آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

فعالان حوزه حقوق زنان بر اين باور هستند که با توجه به احضار و تهديد تلفنی چند فعال ديگر در همين روز، احتمال می‌رود اين بازداشت‌ها در راستای برخورد با فعالين حقوق زنان برای ممانعت از برگزاری تجمعات احتمالی در اعتراض به اسيدپاشی باشد.

لازم به يادآوری است مهديه گلرو، ديگر فعالان حقوق زنان که در تجمعات اعتراضی عليه اسيدپاشی‌ها شرکت جسته بود، کماکان بلاتکليف در بازداشت به سر می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016