سه شنبه 30 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتقاد از سفر ظریف به پاریس پس از حمله به نشریه شارلی ابدو، احتمال سفر دولتی‌ها برای دلجویی به قم

448621_764.jpg
دیگربان - سفر محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران به فرانسه در ادامه مذاکرات هسته‌ای تهران با گروه ۱+۵ پس از حمله به نشریه «شارلی ابدو» با خشم محافظه‌کاران تندرو مواجه شده است.

حسین شریعتمداری٬ نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان نخستین نفری بود که با انتشار یادداشتی در روزنامه کیهان به این اقدام ظریف انتقاد کرد.

پس از شریعتمداری برخی از نمایندگان مجلس نیز انتقاد‌ها از این سفر را آغاز کردند تا اینکه در تجمع روز گذشته مقابل سفارت فرانسه در تهران این انتقادها به اوج خود رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از صبح روز «سه‌شنبه ۳۰ دی» رسانه‌های محافظه‌کار و برخی از مراجع تقلید نیز انتقاد‌ها و اعتراض‌ها به انجام این سفر را پی گرفته‌اند.

حسین نوری همدانی یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد از سکوت مقام‌های دولت حسن روحانی درباره انتشار کاریکاتور پیامبر اسلامی در نشریه «شارلی ابدو»٬ سفر ظریف به پاریس را اقدامی «نابجا» خوانده است.

ناصر مکارم شیرازی دیگر مرجع تقلید قم نیز با حمله به غرب گفته که دولتمردان غربی عقل سیاسی خود را از دست داده‌اند.

مکارم شیرازی با حمایت از تجمع روز گذشته مقابل سفارت فرانسه در تهران٬ خواستار برگزاری تجمعات مشابهی در شهر‌های دیگر در اعتراض به اقدام نشریه «شارلی ابدو» شده است.

محمد حسن نبوی٬ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه از دیگر روحانیون قم است که از سفر ظریف به پاریس انتقاد کرده است.

نبوی گفته تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران دست «گدایی» به سوی غرب دراز کرده و آقای ظریف در این شرایط حتی برای ادامه مذاکرات نباید به پاریس سفر می کرد.

به نظر می‌رسد با کشیده شدن اعتراض‌ها به این سفر٬ یا محمدجواد ظریف و یا برخی از مسئولان بلند‌پایه وزارت امور خارجه برای ارائه توضیحاتی هم‌چون گذشته راهی قم شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016