شنبه 4 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
4 بهمن» رابطه جریان مشایی با مرگ ملک عبدالله
4 بهمن» این پادشاه هم «ضد ایران» است
پرخواننده ترین ها

نیمه‌افراشته کردن پرچم‌ بریتانیا برای درگذشت پادشاه عربستان + تصویر

نیمه‌افرشته کردن پرچم‌ بریتانیا بر فراز ساختمان‌های دولتی برای ادای احترام به ملک عبدالله پادشاه درگذشته عربستان، انتقادهای شدیدی را به همراه داشته است.

بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی، بعد از درگذشت یک حاکم سلطنتی خارجی، پرچم‌ها در بناهای دولتی و سلطنتی بریتانیا به حالت نیمه‌افراشته در می‌آید.

15012412585.jpg

بر همین اساس روز جمعه، ۲۳ ژانویه، پرچم بریتانیا بر فراز تعدادی از ساختمان‌های مهم مانند دفتر نخست‌وزیری، کاخ باکینگهام و کلیسای وست‌مینستر از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب نیمه‌افراشته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما شماری از سیاستمداران، گروه‌های حقوق بشری و رسانه‌های بریتانیا به این اقدام اعتراض کرده‌اند.

آنها می‌گویند سابقه حقوق بشری عربستان در تبعیض علیه زنان، محدودیت شدید آزادی بیان و مذهب، و مجازات‌های خشن قضایی مانند اعدام و شلاق باعث شده که این ادای احترام تشریفاتی، برازنده پادشاه سابق عربستان نباشد.

صدور حکم هزار ضربه شلاق برای یک وبلاگ‌نویس و همین طور انتشار ویدئوی سر بریدن یک زن در ملاء عام در روزهای اخیر باعث توجه بیش از پیش به وضعیت حقوق بشر در عربستان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016