سه شنبه 7 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نفت اوپک به ۴۳.۶۹ دلار رسيد

ایرنا ـ براساس محاسبات دبيرخانه اوپک که عصر ديروز (دوشنبه) اعلام شد، قيمت سبد نفت اين سازمان، متشکل از نفت ۱۲ کشور، جمعه گذشته به ۴۳.۶۹ دلار در هر بشکه رسيد که در مقايسه با روز پيش از آن ۱.۵ درصد افزايش داشت.

بنابه اعلام پايگاه اطلاع رسانی اوپک، قيمت هر بشکه نفت اين سازمان پنجشنبه گذشته ۴۳.۰۵ دلار بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمعه گذشته، پس از اعلام خبر درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان، قيمت نفت برنت دريای شمال ۲.۶ درصد و قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت ۳.۱ درصد افزايش پيدا کرد، اما پس از آنکه پادشاه جديد عربستان سعودی ملک سلمان، اعلام کرد که سياست های ملک عبدالله را ادامه خواهد داد، قيمت نفت بار ديگر کاهش پيدا کرد.

در پايان معاملات جمعه گذشته، قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت برای تحويل در ماه مارس (اسفند) در بازار تجاری نيويورک با ۷۲ سنت کاهش، به ۴۵.۵۹ دلار در هر بشکه رسيد که کمترين قيمت اين نفت از ۱۱ مارس ۲۰۰۹ محسوب می شود. قيمت نفت برنت دريای شمال برای تحويل در ماه مارس نيز در پايان معاملات جمعه گذشته در بازار آيس فيوچرز اروپا واقع در لندن ۲۷ سنت کاهش يافت و به ۴۸.۷۹ دلار در هر بشکه رسيد.

الجزاير، آنگولا، اکوادور، ليبی، ايران، عراق، کويت، نيجريه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلا از اعضای تشکيل دهنده اوپک هستند.

معادل ۴۰ درصد عرضه جهانی نفت توسط اوپک توليد می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016