سه شنبه 7 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش برپايی "ولايت خراسان" را اعلام کرد

دبی-العربيه.نت فارسی - ابو محمد العدنانی سخنگوی گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، با اعلام تشکيل «ولايت خراسان» گفت که اين منطقه بخشی از «مرزهای» اين گروه خواهد بود.

العدنانی در پيامی ويديويی که منتشر کرده گفته است: «مجاهدان شرط‌ها اعلام ولايت خراسان را برآورده کرده‌اند و بيعت خود را با با امير المومنين (ابو بکر البغدادی خليفه خود خوانده داعش) اعلام کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نخستين بار است که داعش منطقه‌ای دور از محل حضور اصلی خود را به عنوان يک «ولايت تابعه» اعلام می‌کند.

العدنانی افزود شخصی با نام «حافظ سعيد خان» به عنوان «والی خراسان» منصوب شده. همچنين فردی به نام «عبد الرئوف خادم» ملقب به «ابو طلحه» به عنوان معاون والی خراسان منصوب شده است. او از پيروان داعش در آن منطقه خواسته با اين دو بيعت کنند.

سخنگوی داعش در اين ويديو، خواستار اقدام‌های هواداران داعش عليه کسانی شد که «صليبی‌ها» ناميد.

به زعم داعش، سرزمين خراسان، منطقه‌ای گسترده است که در شمال غرب افغانستان قرار دارد و بخش‌هايی از ترکمنستان و استان خراسان ايران را شامل می‌شود.

گروه تندروی داعش، مناطق وسيعی از شمال عراق و سوريه را تصرف کرده و در اين مناطق، برپايی «خلافت اسلامی» اعلام کرده است.

اين اعلام در حالی صورت می‌گيرد که در هفته‌های اخير، گروه داعش ضربات سنگينی در عراق و سوريه متحمل شد. روز دوشنبه ۲۶ ژانويه، پاکسازی شهر عين العرب (کوبانی) واقع در شمال سوريه از شبه نظاميان داعش اعلام شد. همچنين شبه نظاميان اين گروه تندرو به طور کامل از استان ديالی عراق بيرون رانده شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016