چهارشنبه 8 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مکارم شیرازی: بوی خوشی از مذاکرات نمی‌آيد

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به شرايط حساس کنونی دنيا اظهار داشت: بوی خوشی از مذاکرات نمی‌آيد مذاکرات حتما بايد ادامه يابد اما با اين تعبيرات بايد آماده باشيم چه پيروز شويم و چه شکست بخورد، آماده باشيم در همين راستا وظيفه کنونی ما است به کليات مورد نياز بپردازيم و سراغ جزئيات نرويم.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينکه رسانه ها بايد اصول کلی را پيگيری کنند، تصريح کرد: هيچ بن بست و مشکلی نيست که راه حل نداشته باشد بلکه بايد به راه حل مشکل آينده بپردازيم و وحدت را حفظ کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استاد برجسته حوزه علميه با اشاره به آمادگی برخی جريانات برای انتخابات سال آينده گفت: مشکل امروز را بايد حل کنيم نه اينکه به اين مسائل جزئی بپردازيم؛ برای انتخابات آينده به موقع به آن می‌رسيم در حال حاضر بايد نيروی خود را برای مقابله با دشمنان و برای تقويت وحدت به کار بگيريم.

وی با اشاره به اينکه اعترافات معاون اسبق وزارت خزانه داری آمريکا گفت: سياست واشنگتن ضربه زدن به ايران است و حتی اگر مناقشه هسته‌ای برطرف شود آمريکا موضوع ديگری را پيش می‌کشد.

آيت الله مکارم شيرازی با تاکيد براينکه بايد برای تهديدات و فشارهای احتمالی آينده آماده باشيم تصاريح کرد: اشتباه است اگر فکر کنيم تحريم‌ها مربوط به فعاليت‌های هسته‌ای است، واشنگتن مخالف استقلال ايران است برای همين در کشورهای منطقه آن جنايات را مرتکب می‌شوند.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينکه هيچ مقام رسمی آمريکايی درباره هيچ قضيه‌ای صداقت ندارد، افزود: همه دنيا می‌دانند تنها عراق و ايران با داعش مقابله می‌کنند و بيشترين حمايت‌ها از سمت خود غربی‌ها است با اين وجود ايران را حامی تروريست معرفی می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علميه با بيان اينکه دروغ گفتن برای غربی‌ها بسيار ساده ‌است گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتکار عملی جوانان غربی را مخاطب قرار داده‌اند چون با کسی که صداقت ندارد نمی‌توان صحبت کرد.

مرجع تقليد شيعيان تجربه نشان داده که خدا به ما کمک می‌کند خاطرنشان کرد: خدای متعال در تمام وقايع حامی ما بوده به شرطی که عاقلانه با مسائل برخورد کنيم و به اصول بپردازيم.

وی در ادامه با اشاره به اينکه مومن سبب خيرات پايدار بر ديگر مومنان می‌شود، اظهار داشت: هيچ کسی نمی‌تواند ادعا کند نمی‌تواند کار خيری انجام دهد، حداقل می‌تواند زبان خير داشته باشد.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به فرازی از آيات قرآن افزود: قرآن نيز براين تاکيد دارد اگر نمی‌توانيد با جان و مال در راه خدا جهاد کنيد زبان خير داشته باشيد، هر کسی سرمايه‌ای دارد و همه چيز مال و منال نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016