چهارشنبه 8 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انصراف مجلس از معرفی ۱۷۰ نماينده دريافت کننده پول از رحيمی

فرارو- مجلس از پيگيری معرفی اسامی ۱۷۰ نماينده دريافت کننده پول از محمدرضا رحيمی منصرف شد.

به گزارش فرارو، صبح امروز ۴ تن از نمايندگان مجلس با تهيه نامه ای خطاب به علی لاريجانی خواستار اعلام اسامی ۱۷۰ نماينده ای شدند که رحيمی در نامه خود مدعی شده بود به آنها پول داده است.

محمد رضا رحيمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم که به تازگی حکم قطعی محکوميت او صادر شده است ديروز طی نامه ای افشاگرانه عليه محمود احمدی نژاد مدعی شد که فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمايندگان مجلس و مقامات قضايی و اجرايی به او معرفی شده بود، برای کمک به نامزدهای مورد حمايت اصولگرايان اعلام آمادگی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته رحيمی «در نهايت نامبرده مجموعاً يک ميليارد و دويست ميليون تومان را به اين امر اختصاص داد و البته کليه اسناد و کپی چک‌های صادره که به قريب ۱۷۰نفر از کانديداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسيد.»

در همی راستا امروز صبح کمال‌الدين پيرموذن، جواد هروی، عبدالکريم حسين‌زاده و فياضی نامه‌ای تهيه کردند خطاب به رئيس مجلس که «برای تنوير افکار عمومی اسامی ۱۷۰ نماينده دوره‌های هشتم و نهم که از رحيمی معاون متخلف احمدی‌نژاد پول گرفته‌اند در اختيار صاحبان جرايد و رسانه‌ها قرار گيرد».

با اين حال دقايقی پس از طرح اين نامه که به گفته پيرموذن به ۳۰ امضا هم رسيده بود بنا به توصيه برخی نمايندگاه عضو هيات رييسه، ادامه جمع آوری امضا متوقف و طرح اين سوال به طور کامل از دستور کار خارج شد.

کمال الدين پيرموذن نماينده اردبيل با اعلام اين خبر در گفتگو با فرارو گفت: استنباط ما اين بود که آقای رحيمی مدعی شده است که اين پول را به نامزدهای مجلس نهم داده است به همين دليل خواستار معرفی اسامی اين نمايندگان شده بوديم.

وی افزود:‌ با اينحال بر اساس آنچه برخی اعضای هيات رييسه مجلس اعلام کردند چون اين پول صرفا به نامزدهای مجلس هشتم داده شده است بهتر است مجلس نهم پيگير اين موضوع نباشد.

پيرموذن در پاسخ به اين سوال چه ارتباطی دارد اين پول در چه دوره ای پرداخت شده است مجلس هشتم و يا نهم چرا از پيگری معرفی اسامی نمايندگان منصرف شديد گفت: به هر حال توصيه هيات رييسه اين بود و اکثر نمايندگان هم خواستار آن بودند از پيگيری اين موضوع منصرف شويم.

اين توصيه هيات رييسه مجلس نهم برای توقف پيگيری معرفی اسامی نمايندگان دريافت کننده کمک مالی از محمد رضا رحيمی در حالی مطرح می شود که بسياری از نمايندگان کنونی مجلس عضو مجلس هشتم هم بوده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016