چهارشنبه 8 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات: در فاز دوم فيلترينگ هوشمند هستيم

مهر ـ وزير ارتباطات با بيان اينکه در مرحله فاز دوم يعنی سازماندهی فيلترينگ هوشمند هستيم گفت: در گام اول فيلترينگ هوشمند را بر روی اينستاگرام پياده کرديم و ۸۳ درصد از فيلترينگ هوشمند بومی ما جواب داد.

وزير ارتباطات با بيان اينکه در مرحله فاز دوم يعنی سازماندهی فيلترينگ هوشمند هستيم گفت: در گام اول فيلترينگ هوشمند را بر روی اينستاگرام پياده کرديم و ۸۳ درصد از فيلترينگ هوشمند بومی ما جواب داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در نشست خبری امروز سخنگوی دولت حاضر شد و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه اجرای فيلترينگ هوشمند در چه مرحله‌ای است و اخيرا نيز گزارشی از سوی برخی از دانشکده‌های فنی درخصوص فيلترينگ هوشمند ارائه شده که در اين گزارش آمده است ادعای جدا کردن محتوای خوب و بد يک سخن گزاف است و چنين امکانی وجود ندارد و چرا دولت هزينه زيادی را درباره فيلترينگ هوشمند صرف می‌کند در حالی که می‌داند اين کار امکان‌پذير نيست، گفت: به هر حال در همه‌جای دنيا اين موضوع وجود دارد که اگر تشخيص دهند بعضی از سايت‌ها مضر و دارای محتوای مجرمانه است آن را کامل ببندند و يا آنکه بخشی از محتوای مجرمانه آن سايت را فيلتر کنند.

وی افزود: دولت يازدهم راه دوم را انتخاب کرده چراکه بسياری از سايت‌ها سالم هستند البته برخی از سايت‌ها کاملا غيراخلاقی هستند که بايد بسته شوند اما سايت‌هايی نيز وجود دارند که در آن مقالات علمی وجود دارد ضمنا از ديد برخی از کشورها و يا برخی از گروه‌ها مواردی مغاير با فرهنگ اسلامی دارد که قابل قبول نيست لذا فيلترينگ هوشمند را برای اين نوع سايت‌ها اضافه می‌کنيم.

واعظی در ادامه پاسخ به اين سوال گفت: اينکه بسيج چند دانشگاه به جای آنکه ما را تشويق کنند که تازه وارد وادی فيلترينگ هوشمند شديم پيش‌گويی می‌کنند که ما موفق نمی‌شويم جای تعجب دارد.

وی درخصوص اجرای مراحل فيلترينگ هوشمند توضيح داد: ما ۳ فاز را برای اجرای فيلترينگ هوشمند اعلام کرديم که فاز اول آن يک ماهه و آزمايشی است، فاز دوم آن ۳ ماهه و فاز سوم فاز اجرايی و شش ماهه است.

واعظی ادامه داد: در اجرای فاز اول ما فيلترينگ هوشمند را برای اينستاگرام اجرا کرديم و ۸۳ درصد از فيلترينگ هوشمند بومی ما جواب داد و در مجموع برای ورود کار راضی هستيم.

وی با بيان اينکه به تازگی وارد فاز دوم يعنی فاز سازماندهی شده‌ايم گفت: اين فاز ۳ ماه طول می‌کشد از طرف ديگر امروز فيلترينگ روی گيت‌های ورودی کشور انجام می‌شود که اين موجب پايين آمدن سرعت اينترنت می‌شود لذا ما قصد داريم که آن را به شهرها بياوريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016