چهارشنبه 8 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برخورد با تجمع هواداران محمدعلی طاهری و بازداشت يک تن

خبرگزاری هرانا – ديروز سه شنبه هفتم بهمن ماه تعدادی از هواداران عرفان حلقه و شهروندان تهرانی در پی بی خبری و نگرانی از وضعيت محمدعلی طاهری، بنيانگذار اين گروه در خيابان اسفنديار و مقابل ستاد حقوق بشر قوه قضائيه برای برگزاری تجمع تلاش کردند که با اين تلاش با ممانعت و برخورد نيروهای انتظامی و امنيتی روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ديروز هفتم بهمن ماه عده ای از شهروندان تهرانی و هواداران گروه عرفان حلقه تلاش نمودند تا در حمايت از «محمدعلی طاهری» بنيانگذار اين گروه، در خيابان اسفنديار تهران، مقابل ستاد حقوق بشر قوه قضاييه تجمعی برگزار کنند، با اين حال اين تلاش با ممانعت نيروهای انتظامی و امنيتی روبه رو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از شرکت کنندگان در اين تجمع به گزارشگر هرانا گفت: «اين تجمع که با حضور دهها تن از همراهان مجموعه عرفان حلقه در شرف شکل گيری بود، با مداخلهٔ نيروهای امنيتی و انتظامی به تنش کشيده شد. مأموران با فحاشی و گاهی ضرب و شتم و مشت و لگد، اجتماعات کوچک ۵-۶ نفره را نيز به بيرون از خيابان هدايت می‌کردند تا حتی هسته کوچکی از جمعيت تشکيل نگردد.»

اين منبع مطلع افزود «در نزديکی ساختمان ستاد حقوق بشر، پيمان ميرزايی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از بازداشت، سوار بر يک خودرو به مکان نا‌معلومی منتقل گرديد با اينحال عليرغم تلاش فراوان مأموران و با وجودی که در اين راستا حتی از فحاشی به بانوان نيز خودداری نمی‌کردند، جمع کوچکی در خيابان وليعصر امکان تجمع يافتند. پس از اين تجمع حاضرين در تجمع به سمت کانون وکلا حرکت کرده و تجمعی را نيز با خواست روشن شدن وضعيت محمدعلی طاهری تشکيل دادند.»

بر اساس گزارشات دريافتی، در پايان تجمع مقابل کانون وکلا بيانيه‌ای از سوی حضار قرائت شد که در آن ضمن ابراز نگرانی در مورد بی‌خبری از وضعيت جسمی آقای محمدعلی طاهری، حاضرين خواهان پايان فشارها بر وی و آزادی فوری و بی قيد و شرط او شدند.
تجمع کنندگان در بيانيه مورد اشاره ضمن اعتراض به تخريب های رسانه ای بر عليه اين گروه خواستار ممانعت مسئولان از اطلاق عنوان «فرقه» به اين جريان فکری شدند.

لازم به ذکر است به گفته رسانه‌های نزديک به نهادهای امنيتی، آقای محمدعلی طاهری اخيرا به شش سال حبس محکوم شده است، پيش‌تر دادگاه انقلاب در سال ۱۳۹۰ آقای طاهری را به اتهام توهين به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و لمس بيماران مونث به پنج سال حبس تعزيری، پرداخت جزای نقدی و ۷۲ ضربه شلاق محکوم کرده بود. محمدعلی طاهری، زندانی عقيدتی، که از ارديبهشت ۱۳۹۰ تاکنون در سلول انفرادی زندان اوين به سر می‌برد، دراعتراض به وضعيت نامعلوم پرونده و اتهاماتش مدتی پيش دست به اعتصاب غذا زده بود با اينحال از آخرين وضعيت وی کماکان اطلاعی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016