چهارشنبه 8 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زيباکلام: احمدی‌نژاد در مورد رحيمی دست به يک نامردی تمام عيار زد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - صادق زيباکلام تحليلگر مسائل سياسی معتقد است که احمدی نژاد نبايد پشت معاون اول خود را خالی می کرد و اين رفتار به آينده سياسی او ضربه بزرگی وارد می کند.

زيباکلام به خبرنگار سرويس سياسی «انتخاب» گفت: ناراحتی و گلايه محمدرضا رحيمی کاملا درست و بر حق است. در واقع درست است که ايشان در دوره ی آقای هاشمی استاندار کردستان بود و در مجلس هفتم، رياست ديوان محاسبات، اما اصل فعاليت هايی که ايشان را به يک چهره سياسی تبديل کرد، در حقيقت در دوران آقای احمدی نژاد رقم خورد، يعنی زمانی که اقای رحيمی معاون اول شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين استاد دانشگاه افزود: صرف نظر از اينکه، رحيمی در دوره اصلاح طلبان يا اصولگرايان چه فعاليتی داشته است، از نظر حقوقی جرم زمانی اتفاق افتاده که او در حال همکاری با آقای احمدی نژاد بوده است.

وی اضافه کرد: حتی اگر آنچه آقای احمدی نژاد می گويد، حقيقت داشته باشد و اقدامات آقای رحيمی مربوط به قبل از زمانی باشد که معاون رئيس جمهور شده باشد، نمی توان از اين واقعيت فرار کرد که جرم آقای رحيمی به خاطر آقای احمدی نژاد اتفاق افتاده است.

زيباکلام تصريح کرد: به گفته ی آقای رحيمی، به ۱۷۰ نماينده مجلس پول پرداخت شده است که برای حمايت از کابينه و شخص آقای احمدی نژاد بوده است. در واقع رحيمی، به زبان بی زبانی می گويد، پول هايی که برداشت کرده ام، برای خودم برنداشته و زمين و ويلا برای خود نخريدم، بلکه آن ها را برای آقای احمدی نژاد خرج کردم.

اين تحليلگر مسائل سايسی خاطرنشان کرد: همه ی سخنان آقای رحيمی، اين است که من اگر خلافی کردم، اين خلاف برای آقای احمدی نژاد بوده، اگر گناهی کردم، در جهت مصالح و منافع آقای احمدی نژاد بوده و اکنون ايشان او را نمی شناسد.

وی گفت: احمدی نژاد و طيف حامی او بايد مردانگی به خرج داده و پشت آقای رحيمی را اينطور خالی نکنند، در واقع، اگر خطايی صورت گرفته، احمدی نژاد و طيف حامی او، متهم رديف اول و دوم هستند و رحيمی متهم رديف سوم.

زيباکلام افزود: اگر اقای احمدی نژاد بخواهد اينگونه ادامه دهد و پشت رفقای خود را خالی می کند، مسلما از همان ميزان محبوبيتی که اکنون در جامعه دارد بسيار کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: آنچه که آقای احمدی نژاد در حق آقای رحيمی انجام داد، با عرض معذرت يک نامردی تمام عيار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016