جمعه 10 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنتی: چه اشکالی دارد روزی یک وعده غذا بخوریم

F8AC591B-D483-4699-A27D-06757E7B89D9_w640_r1_s_cx0_cy31_cw79.jpg
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه چاره مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است نه رابطه با آمریکا گفت: نمی دانم چه قوم و خویشی با آمریکا دارند که تصور می کنند نان و آبشان را آمریکا باید تامین کند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک دهه فجر اظهار داشت: خداوند بر ما منت گذاشت و در دوره ای که همه گرایش های ضد دینی و سکولاری داشتند و معتقد بودند که نباید در حکومت دخالت کرد و دین و سیاست از هم جداست؛ اگر گفته شود خداوند امام را مبعوث کرد، حرف درستی است.

وی افزود: با همان روش پیامبر یعنی همان حرکتی که در صدر اسلام در جهان کفر بوجود آمد و پیامبر در میان بت پرستان مسئله توحید را مطرح کرد همان رسالت نیز به دست امام عزیزمان افتاد.

امام جمعه موقت تهران حاکمیت خداوند را رسالت امام دانست و گفت: رسالت امام عدل اسلامی و حمایت از مستضعفین و مقابله زور و ظلم و مستکبرین و مبارزه با اشرافی گری و ثروت اندوزی بود.

آیت الله جنتی افزود: امام با همان رسالت پیامبر معبوث شد و انقلاب بوجود آمد و با همان اخلاق انبیایی و با همان تواضع. امام یک حاکم نمونه در این دنیای مادی بود.

وی گفت: با دشمن آشتی نکردن، در مقابل دشمن با قامت استوار ایستادن، ظلم دشمن را از مملکت بردن، ناامید کردن دشمن، تکبر نکردن در مقابل دیگران، مردمی فکر کردن و ازمردم حمایت کردن از دیگر ویژگی های امام بود و با این رسالت و اخلاق آمد و مردم نیز او را کمک کردند و توانست یک حکومتی که سرتا پا فساد و فحشا بود را به لطف خداوند ساقط کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی با اذن خداوند و اراده الهی بوجود آمد گفت: این انقلاب چشم همه مردم دنیا را خیره و به مردم ما عزت و قدرت داد. آن هم مردمی که احساس ذلت نسبت به آمریکا و اروپا می کردیم و خود را کوچک می دیدیم، تو سری خور بودیم و از این حالت نجات پیدا کردیم و با انقلاب اسلامی، عزت و قدرت یافتیم.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مردم ما در ۸ سال دفاع مقدس دنیا را به زانو درآورد خاطرنشان کرد: ما باید این امانت امام و اصول انقلاب را که به دست ما سپرده شده است را حفظ کنیم و باید امانتدار باشیم و بر اساس همین اصول که بر پایه عدالت است با ظلم و فساد مبارزه کنیم.

آیت الله جنتی گفت: ما باید نگهبان و حافظ اصول انقلاب باشیم و اگر به این اصول عمل کردیم خداوند از ما تشکر می کند اگر عمل نکردیم باید منتظر عواقب آن باشیم.

وی همچنین در ادامه خطبه های خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: ما باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و رهبر معظم انقلاب چاره مشکلات اقتصادی، تحریم ها و از بین بردن فشارها را اقتصاد مقاومتی می دانند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ما در کشور جوانان پراستعدادی داریم که باید این منابع و استعدادها را بکار گیریم و اگر می خواهیم تولید در کشور زیاد شود چاره اش همین است؛ اقتصاد مقاومتی.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سالگرد ابلاغ موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب، گفت: باید در یک سال مسئولین گزارش دهند و نتایج آن را به مردم بگویند.

آیت الله جنتی گفت: باید مسئولین گزارش دهند که در این سال در مورد اقتصاد مقاومتی چه کرده ایم و اگر نتایجی داشته آن را به مردم ارائه دهند تا متوجه شدیم که کارهایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: من نمی دانم اینها چه قوم و خویشی با آمریکایی ها دارند که تصور می کنند آب و نانشان را آمریکا باید تامین کند. ممکن است در ظاهر حرفهایی بزنند اما در باطن فکر می کنند که تنها راه حل مشکل و شکستن تحریم ها کنار آمدن با آمریکاست و با برداشتن تحریم ها، اقتصاد ما فعال می شود و این یک اشتباه بزرگ است و در مقابل سیاست مقام معظم رهبری ایستادن است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: کدام تجربه به ما نشان داده که آمریکایی ها به نفع ما کار کرده اند و جز مسائل خودشان مسائل ما را در نظر گرفته اند؟

دبیر شورای نگهبان اقتصاد مقاومتی را راه حل مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد: این کار یک مقدار مقاومت و تحمل سختی ها می خواهد و مردم ما نیز آن را تحمل خواهند کرد ممکن است زمانی بیاید ما روزی دو وعده غذا بخوریم چه اشکالی دارد و اگر وضع بدتر شود روزی یک وعده غذا بخوریم. مردم ما تحمل دارند. گرسنگی کشیدن بدتر از داغ جوان دیدن نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیت الله جنتی با بیان اینکه من نمی گویم باید گرسنگی بکشیم گفت: رسیدن به قله ها همیشه با تحمل سختی ها بوده است و ممکن است در مسیر مقاومت کار به جایی بکشد که باید سختی بکشیم و پایداری اسلام نیز با مقاومت بوده است و این انقلاب هم با مقاومت مردم و تحمل سختی ها به نتیجه رسیده است بنابراین مردم ما تحمل دارند اما باید یک عده به مردم ایمان بیاورند.

وی با اشاره به روایتی از شهید مطهری از دیدارش با امام راحل در پاریس گفت: شهید مطهری گفت امام به چند چیز ایمان داشت که مهمترین آن ایمان به مردم بود. باید به مردم ایمان آورد و بدانیم که این مردم مسلمان هستند، انقلابی هستند و روحیه انقلابی در آنان نمرده است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم ما ذلت پذیر نیستند، گفت: مردم ما بصیرت دارند. ما باید مردم را باور کنیم و بعد آنان را به صحنه بکشیم، جلوی اسراف ها و ولخرجی ها را بگیریم و سرمایه ها را به سمت تولید ببریم تا اشتغال نیز درست شود.

آیت الله جنتی با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی گفت: این نامه بسیار ارزنده، ستوده و بی سابقه بود که بعد از حرکت کثیف فرانسه در توهین به مقدسات دین اسلام انجام شد.

وی افزود: در این وادی که دشمنان در صدد اسلام هراسی هستند و می خواهند اسلام را طرفدار تروریسم معرفی کنند ایشان نامه ای به جوانان نوشتند و از آنان خواستند که اسلام را از منابع اصلی اش بشناسند و نه حرفهایی که دشمنان می گویند؛ یعنی قرآن بخوانند چرا که منبع اصلی دین اسلام است و اسلام را با مطالعه زندگی و اخلاق پیامبر بشناسند.

خطیب نماز جمعه تهران نامه رهبری را به نامه حضرت سلیمان به بلقیس تشبیه کرد و گفت: امیدوارم این نامه اثر خود را بکند که اثر هم می کند؛ هر چنه که برخی آن را نقل نکردند و یا اینکه تنها به گوشه هایی از این نامه اشاره داشتند. البته این نامه اثر خود را خواهد گذاشت.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به شهادت چند تن از نیروهای حزب الله به همراه یک فرمانده ایرانی توسط صهیونیست ها، افزود: حزب الله انتقام خوبی گرفت و انشاءالله در سالگرد شهادت این شهدا ناظر فتح های بیشتر حزب الله و شکست اسرائیل باشیم.

وی همچنین با اشاره به مرگ پادشاه عربستان گفت: این قارون سعودی خیلی با شیعه دشمنی و تکفیری ها را حمایت کرد. اینقدر در زمان وی علیه شیعه کتاب نوشتند و بدگویی کردند و امروز به سزای اعمال خود رسید و مجازات اعمال خود را می کشد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مرگ وی را باید به اسرائیلی ها و آمریکا و کسانی که سر سفره وی تغذیه می کردند تسلیت و به شیعیان و مسلمین و کسانی که غصه اسلام و شیعه را می خوردند تبریک گفت و امیدوارم در ادامه کار به این صورت نباشد.

دبیر شورای نگهبان همچنین در خطبه های اول نماز جمعه گفت: سالهاست رهبری می گویند که باید با فساد مبارزه کنید اما چرا فساد کم نمی شود بلکه روزافزون است؟

وی در توصیه ای به مسئولین گفت اگر می خواهید بافساد مبارزه کنید منحصرا چاره آن این است که افراد فاسد را از پست ها بردارید.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: امکان ندارد فاسدی در پستی قرار بگیرد و بتواند امور را اصلاح کند وقتی که خودش فاسد است.

دبیر شورای نگهبان با طرح این سئوال که چرا افراد ناباب و فاسد را بر سر کار می گذارند تصریح کرد: یک فردی که در معاونت بالایی قرار گرفته و بیش از این نمی گویم که چه کسی است؛ حالات او را نگاه می کردم دیدم جزء کسانی است که در شورای نگهبان رد صلاحیت شده و ادله زیادی در مورد رد صلاحیتش وجود داشت؛ چرا که در تحصن مجلس شرکت کرده و عامل بقای این تحصن نیز بوده است. علاوه بر آن در رژیم سابق نیز سوءسابقه داشته است و حالا این فرد آمده است در پست معاونت در یک وزارتخانه پولدار! چرا مسئولین ملاحظه نمی کنند؟

وی با بیان اینکه ما چقدر گفتیم که فسادگران را سر کار نگذارید، تاکید کرد: متاسفانه این کار ادامه دارد و نه تنها این روند را متوقف نکرده اند بلکه ادامه هم دارد. مرتب به ما در دانشگاهها گزارش می دهند که افرادی که در فتنه نقش داشتند و اثرگذار بودند را سر کار می آورند. آیا این فتنه گر می تواند اصلاح کند؟ اینها که هویتشان بر همه آشکار است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: کنگره از اوباما می پرسد میلیاردها دلاری که ما برای حمایت از فتنه گران داده ایم چگونه هزینه شد و به صراحت حمایت خود را از آنان اعلام کرده اند و کسانی که چنین گرایشاتی را دارند و هویتشان آشکار است؛ چرا بر سر این گونه پست ها می گذارند.آیا با این افراد می شود با فساد مبارزه کرد؟

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امروز ببینید پست ها به دست چه کسانی سپرده می شود؟ آیا بدست فرهنگ بسیجی سپرده می شود یا بدست فرهنگ فتنه و شما مردم باید از مسئولین مطالبه کنید، سکوت نکنید و بی تفاوت نباشید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016