یکشنبه 12 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فشار وزارت اطلاعات بر شهروندان مسلمان به‌دليل ارتباط با بهاييان

خبرگزاری هرانا – وزارت اطلاعات در شهر رشت افرادی که با شهروندان بهايی ارتباط دارند را احضار و مورد تهديد قرار می‌دهد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، طی دو ماه گذشته بيش از ۲۰ شهروند مسلمان رشتی به دليل ارتباط با خانواده‌های بهايی احضار و مورد تهديد قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع مطلع در اين خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «وزارت اطلاعات افراد مسلمانی که به نوعی با شهروندان بهايی ارتباط دارند را به تناوب احضار کرده و مورد بازجويی قرار می‌دهند. اين بازجويی‌ها ۵ تا ۷ ساعت به طول می‌انجامد و تا امروز ۳۵ جلسه بازجويی در مورد ۲۰ نفر برگزار شده. اين روند از ۲۶ آبان شروع شده و آخرين مورد آن امروز [شنبه] بوده است و باز همين امروز دو نفر ديگر را برای هفته آينده احضار کرده‌اند.»

وی همچنين بيان داشت: «افراد احضار شده مورد توهين و تحقير و تهديد قرار می‌گيرند و به ايشان گفته می‌شود حق ندارند با بهاييان معاشرت و معامله‌ای داشته باشند. افرادی که بازجويی شده‌اند بين ۲۰ تا ۶۴ سال سن داشته و تنها به دليل داشتن ارتباط با يکی، دو خانواده بهايی تحت اين فشار‌ها قرار گرفته‌اند.»

اين منبع افزود: «وزارت اطلاعات در طی بازجويی‌ها سعی داشت از اين افراد اعترافات بی‌پايه‌ای مبنی بر فعاليت در جامعه بهايی اخذ کند.»

گفتنی است، در تاريخ ۲۶ آبان ماه سال جاری يک مامور از طرف وزارت اطلاعات به همراه دو نفر از مسئولان دادگاه انقلاب با در دست داشتن يک برگه حکم دست‌نويس بدون مهر اقدام به بازرسی منزل و محل کسب چهار شهروند بهايی در رشت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016