دوشنبه 13 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

طائب: ظريف با قدم زدن با جان کری به او مشروعيت داد

تیک ـ حجت الاسلام والمسلمين مهدی طائب رييس قرارگاه عمار يکشنبه شب در جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، به تبيين اهداف انقلاب اسلامی ايران پرداخت.

رييس قرارگاه عمار با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمريکای شمالی گفت: امام خمينی(ره)با فرستادن نامه به گورباچف خبر نابودی کمونيسم و بلوک شرق را به جهان اعلام کردند، امروزه نيز رهبر معظم انقلاب با فرستادن اين نامه به جوانان غربی اعلام کردند که زمان شکستن و از بين رفتن غرب فرا رسيده است، صدای شکسته شدن استخوان های استکبار جهانی شنيده می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه خبری «تيک»، حجت الاسلام والمسلمين مهدی طائب رييس قرارگاه عمار يکشنبه شب در جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، به تبيين اهداف انقلاب اسلامی ايران پرداخت.

وی با بيان اين که در روز ورود امام خمينی(ره) و در آستانه سی وششمين سال پيروزی انقلاب اسلامی بايد به اهداف و مسير انقلاب توجه ويژه ای شود، گفت: امروزه شديد ترين هجوم از ناحيه دشمن در عرصه های جنگ نرم و جنگ سخت بر ايران وارد می شود.

هجوم دشمن به ايران تمام عيار است

استاد درس خارج حوزه علميه قم افزود: در طول ۳۶ سال گذشته از پيروزی انقلاب اسلامی عمليات روانی و تهاجم فرهنگی دشمن هيچگاه به قدرت امروز نبوده و همچنين در عرصه جنگ سخت نيز هيچگاه حساسيت مسأله به حساسيت وضعيت امروز نبوده است.

وی با بيان اين که در جنگ نرم دو شاخص ابزار و محتوا وجود دارد، اظهار داشت: هدف دشمن در جنگ نرم اثر گذاری بر فکر انسان ها بوده تا جامعه اهداف دشمن را با دستان خود انجام دهد، دقيقا همانند کاری که شيطان با حضرت آدم انجام داد تا او با قدم ها و کارهای خود از بهشت بيرون رود.

رييس قرارگاه عمار سخت افزار اثرگذاری دشمن را رسانه دانست و ادامه داد: امروزه قدرت رسانه ای دشمن در صدر خود قرار دارد، در زمان انقلاب فقط صوت وجود داشت اما امروزه افزون بر ماهواره ها تلفن همراه به عنوان رسانه ای که هميشه همراه انسان است، وجود دارد و دشمن از همه اين راه ها برای پيگيری اهداف خود تلاش می کند.

وی با اشاره به محتوای جنگ نرم دشمن، ابرازداشت: محتوای جنگ نرم دشمن ترويج فحشا است که اگر اين مسأله از آنان گرفته شود ديگر نمی توانند کاری انجام بدهند، امروزه برهنگی مطلق در شبکه های غربی تبليغ می شود؛ بنابراين بايد دانست که دشمن در ابزار و محتوای منحرف در نهايت قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمين طائب به جنگ های موجود در عراق، سوريه، لبنان و ديگر کشورها اشاره کرد و يادآور شد: تمامی اين جنگ های اطراف ايران قرار بود در داخل ايران و برای نابودی اين کشور انجام شود، اين که برخی از خائن ها در فتنه ۸۸ شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند، می دانستند که قرار است در آينده چه اتفاقی بيفتد، اگر مردم ايران سيلی محکمی بر دهن اين افراد نمی زدند امروزه ايران نيز همانند عراق و سوريه شاهد جنگ هايی بود.

وی با بيان اين که تمام جهان می داند که اين نبردها برای زمين زدن ايران است، عنوان کرد: نبردهای کنونی دو خطه است، يک خط آن پيروزی و ماندن و خط ديگر شکست و از بين رفتن است و راه سومی وجود ندارد.

استاد درس خارج حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: بايد در برابر تهديدها ايستادگی و آن ها را تبديل به فرصت کرد، تفکر و توجه به اهداف انقلاب جامعه را در اين مسير قرار می دهد، اگر اهداف امام خمينی(ره) فهميده شود می توان فهميد که آيا مذاکره و آشتی با آمريکا درست بوده يا نادرست است.

وی با اشاره به اهداف امام خمينی(ره) گفت: از بين بردن سلطنت شاهنشاهی، ايجاد جمهوری اسلامی رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن، اهداف امام را تشکيل می دهد؛ بنابراين بايد در راستای اين اهداف بلند حرکت کرد؛ افرادی که خود را به نادانی می زنند، نادان هستند يا از طريق خاصی دستور می گيرند بدانند که هيچوقت نمی توانند مردم را از خط امام جدا کنند.

رييس قرارگاه عمار به حضور هميشه در صحنه مردم اشاره کرد و افزود: بعد از پيروزی انقلاب جبهه ملی، جبهه آزادی و منافقين با برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی مخالفت کردند، افراد مخالف با جمهوری اسلامی برای فرافکنی در بين مردم از ماهيت جمهوری اسلامی سؤال می کردند اما مردم هوشيار بوده و اين گونه پاسخ می دادند به دليل اين که امام فرموده ما به جمهوری اسلامی رأی می دهيم، که در با رأی ۲/۹۸ مردم جمهوری اسلامی به پيروزی رسيد.

وی با بيان اين که برای رسيدن پرچم انقلاب به صاحب اصلی آن بايد دو کار انجام شود، اظهار داشت: نخستين کار از بين بردن موانع و کار بعدی تربيت نيرو در راستای اهداف امام زمان(عج) که برپايی حکومت علوی است، بايد انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمين طائب ادامه داد: درست است که در روايات آمده در زمان ظهور سلاح ها از کار می افتد اما اين کار بايد از سوی نيروهای تربيت شده در انقلاب که در راستای اهداف امام زمان(عج) تلاش می کنند، انجام گيرد؛ از کار افتادن سلاح ها در زمان ظهور به نابودی اسرائيل در زمان غيبت است.

وی با بيان اين که اگر اسرائيل نابود شود تمام غرب نابود است، ابراز داشت: باطن اصلاحات در خبيث ترين شعار فتنه ۸۸ که نه غزه نه لبنان بود، اهميت اين دو مکان را نشانه گرفته بود؛ آنها می دانستند که غزه و لبنان تيری در قلب اسرائيل برای نابودی اين رژيم غاصب است.

استاد درس خارج حوزه علميه عنوان کرد: کسينجر استراتژيست آمريکايی در دهه شصت گفته بود که تنها راه متوقف کردن حرکت امام ايجاد جنگ بين شيعه و سنی است، بايد اين را دانست که فقه اهل تشيع و اهل تسنن مجوز کشتن يکديگر را نمی دهند، از همين رو است که گفته می شود نبايد به مقدسات ديگران توهين کرد.

وی با اشاره به فعاليت های گسترده وهابيت عليه تشيع خاطرنشان کرد: وهابيت تکفيری شيعه کش است، در زمانی وهابيت در عربستان خلاصه می شد اما برخی از طلاب اهل سنت با پول های فراوان به مدينه و مکه آورده شدند و پس از آموزش های لازم به شهر های خودشان برگشتند تا با حمايت دشمنان وهابيت را گسترش داده و شيعيان را به قتل برسانند.

رييس قرارگاه عمار تصريح کرد: وهابيت تکفيری و دشمنان برای نجات اسرائيل در سوريه حضور پيدا کرد که اين حضور سبب تشکيل نيروی مقاومت مردمی و بسيج در اين کشور شد، در عراق نيز نتيجه همين گونه رقم خورد؛ از همين رو است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که عراق را نيروهای مقاومت مردمی نجات داد؛ ايشان در ديدار احمد جبرئيل نيز فرمودند که جوانان فلسطينی آزادی قدس را خواهند ديد؛ خسته شدن در راه انقلاب معنا ندارد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: گاهی از مذاکرات به عنوان تکنيک می توان استفاده کرد اما اين مسأله نبايد اصل قرار گيرد، مذاکره نبايد تالی فاسد و عمل حرام را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمين طائب افزود: آقای وزير خارجه زمانی که با کری قدم ميزنی به او مشروعيت داده ای، و مشروعيت کری به معنای مشروعيت اوباما و نتانياهو است؛ مسؤولان بدانند که اگر گاهی تذکر داده می شود اين مسأله از دشمنی نيست بلکه نشانه دلسوزی و برای پيشبرد اهداف است.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمريکای شمالی اظهار داشت: امام خمينی(ره)با فرستادن نامه به گورباچف خبر نابودی کمونيست و بلوک شرق را به جهان اعلام کردند، امروزه نيز رهبر معظم انقلاب با فرستادن اين نامه به جوانان غربی اعلام کردند که زمان شکستن و از بين رفتن غرب فرا رسيده است، صدای شکسته شدن استخوان های استکبار جهانی شنيده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016