دوشنبه 13 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قرار مجرميت روزنامه "مردم امروز" صادر شد

خبرگزاری تسنيم: بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه، قرار مجرميت مدير مسئول روزنامه توقيف شده «مردم امروز» را صادر کرد.

سيد محمود عليزاده طباطبايی در گفت‌وگو با خبرنگار قضايی خبرگزاری تسنيم اظهار داشت: در مراجعه‌ای که امروز به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه داشتم، آقای قاسم زاده بازپرس پرونده اعلام کرد قرار مجرميت صادر و پرونده برای دادستان تهران ارسال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته عليزاده طباطبايی در صورت موافقت دادستان تهران با قرار مجرميت صادر شده، پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال می شود و در صورت مخالفت نيز منع تعقيب می‌خورد.

بر اساس اين گزارش، روزنامه مردم امروز پس از ۱۹ شماره انتشار، با دستور شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دليل انتظار مطلبی تحت عنوان «من هم شارلی هستم» توقيف شد.

پس از توقيف روزنامه، مديرمسئول آن ۲۹ دی برای تفهيم اتهام و اخذ دفاعيات به دادسرا احضار و قرار شد چهارشنبه هفته گذشته (يکم بهمن) جلسه بازپرسی برگزار شود اما بازپرس جلسه تفهيم اتهام را پس از دو بار تعويق به ششم بهمن ماه موکول شد.

در نهايت مدير مسئول مردم امروز در شعبه بازپرسی حضور يافت و پس از تفهيم عنوان اتهامی توهين به مقدسات و ارايه دفاعيات، بازپرس برای وی قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون صادر کرد که مبلغ وثيقه صادر شده از سوی متهم توديع شد.

علاوه بر توقيف روزنامه مردم امروز از سوی دادستانی تهران، هيئت نظارت بر مطبوعات نيز در جلسه روز ۲۹ دی خود پروانه انتشار روزنامه ياد شده به‌ استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنين ماده ٢٧ اين قانون، لغو و پرونده آن را به مرجع قضايی ارجاع کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016