دوشنبه 13 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ایران دریافت پیام سری از اسرائیل را تایید کرد

7fdb23ba.jpg
العربیه - علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تایید کرد این کشور یک پیام سری از اسرائیل دریافت کرده است.

علاء الدین بروجردی «شامگاه یکشنبه اول فوریه در برنامه» من طهران «شبکه خبری العالم وابسته به حکومت ایران، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب اسرائیل برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما از یک کانال رسمی این (پیام) را دریافت کردیم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه دار کنند و یا تب آن را بالا ببرند، بنابراین انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند.

بروجردی گفت که پس از حمله اسرائیل به نیروهای حزب الله در جولان که در آن یک فرمانده بلند پایه سپاه پاسداران ایران کشته شد، این کشورطی پیامی از کانالی رسمی اعلام کرد که تصمیم ندارد این ماجرا را ادامه دار کند و یا تب آن را بالا ببرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش باشگاه خبرنگاران ایران، اسرائیل به ایران پیام داد که قصد ندارد وخامت اوضاع را تشدید کند.

بروجردی افزود:» اگر رژیم صهیونیستی (اسرائیل) دچار اشتباه محاسباتی شود، پاسخ پشیمان کننده‌ای دریافت می‌کند «.

بروجردی خاطرنشان کرد:» این واقعیت از یک کانال رسمی به یک مقام مسؤول در وزارت خارجه ما منعکس شده است؛ البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند «.

بروجردی در این گفت‌و‌گو درباره تلاش اسرائیل برای آرام سازی اوضاع پس از عملیات مزارع شبعا، گفت:» تجربه ۵ جنگ برای عدم پاسخگویی کافی است؛ سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۶، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در این پنج جنگ باید گفت منصفانه‌ترین قضاوت آن است که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند این شکست برای ششمین بار در منطقه تکرار شود «.

بروجردی تهدید کرد:» قطعا هرگونه عکس العمل آن‌ها موجب عکس العمل شدید‌تر مقاومت خواهد شد، و این می‌تواند بشکه باروت را منفجر کند و تبدیل به جنگ گسترده‌ای شود «.

وی افزود:» فکر نمی‌کنم که رژیم صهیونیستی چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشد، زیرا نتایج آن مشخص است، یعنی تکرار شکستهای گذشته خواهد بود «.

اسرائیل چندی پیش به یک کاروان نظامی حزب الله در جنوب سوریه در ناحیه جولان حمله کرد که در آن ۸ تن از جمله جهاد مغنیه پسر عماد مغنیه فرمانده نظامی سابق حرب الله و یک ژنرال سپاه پاسداران ایران به قتل رسیدند.

پس از آن واقعه، حزب الله در مزارع شبعا در جنوب لبنان به یک گشت مرزی اسرائیل با موشک حمله کرد که ۲ سرباز اسرائیلی کشته و چند تن زخمی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016