سه شنبه 14 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سعید مرتضوی: هيچ تخلف و جرمی مرتکب نشدم

مديرعامل سابق تامين اجتماعی می گويد در پرونده تامين اجتماعی هيچگونه تخلفی انجام نداده و مجرم نيست.

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، سعيد مرتضوی در پاسخ به اينکه يکی از اتهامات شما در بازپرسی و پرونده تامين اجتماعی اين است که در دوران ۶ ماه مسئوليت خود در تامين اجتماعی حقوق برداشت کرده ايد در حالی که با حکم ديوان عدالت اداری نمی توانستيد مديرعامل تامين اجتماعی باشيد گفت: تنها چيزی که در پرونده تامين اجتماعی پس از يک سال نيم به آن رسيدند اين است که بعد از حکم ديوان عدالت اداری مبنی بر اينکه نمی توانم مديرعامل تامين اجتماعی باشم من سرباز زده و ۶ ماه مديرعامل بودم و برای همين برای من کيفرخواست صادر کردند چونکه حقوق ۶ ماهه ای که دريافت کردم تحصيل مال غير و دخل و تصرف در وجوه سازمان محسوب می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: پاسخ من به بازپرس اين بود که وقتی ديوان عدالت اداری رای داد که نمی توانم ديگر مديرعامل تامين اجتماعی باشم (به دليل آنکه مدرک تحصيلی حقوق داشتم و مرتبط نبود) و رای را به سازمان تامين اجتماعی ابلاغ کرد وزير وقت برای من ابلاغ سرپرستی سازمان تامين اجتماعی را صادر کرد و بر اساس قانون تامين اجتماعی بدون لحاظ مدرک تحصيلی وزير می توانست ۶ ماه سرپرست تامين اجتماعی را انتخاب کند. من هم ۶ ماه سرپرست بودم و بعد از ۶ ماه دولت تغيير کرد و من رفتم. نکته قابل تامل اين است که وزير جديد آقای ربيعی بعد از من فردی را سرپرست سازمان تامين اجتماعی کرد که فوق ليسانس ادبيات فارسی بود.

سعيد مرتضوی در مورد مبلغی دريافتی خود در تامين اجتماعی که در پرونده تحصيل مال غير آمده است توضيح داد و به مهر گفت: ماجرا از اين قرار است که حقوق ۶ ماه سرپرستی من در تامين اجتماعی و مابه التفاوت يک سال و نيم حقوق قبلی ام روی هم حدود ۶۸ ميليون تومان می شد. اين پول وارد کارگزينی و امور مالی شد تا به حساب شخصی ام واريز شود. حتی چک آن صادر شد که با دستور آقای ربيعی پرداخت آن متوقف شد و ذيل نامه ای نوشت که فعلا پرداخت نشود تا نتجيه تحقيق و تفحص مشخص شود. حالا نکته اين است که من اصلا حقوقی دريافت نکرده ام که بگويند تحصيل مال غير داشتم.

ديوان عدالت اداری رای ديوان را به بازپرس ارسال کرد
مديرعامل پيشين سازمان تامين اجتماعی اظهار داشت: با يکی از مقامات ديوان عدالت اداری در مورد پرونده ام صحبت کردم و وی گفت که رای ديوان عدالت اداری و اجرای آن ايرادی نداشته و هيچ کار غيرقانونی در موضوع احراز پست سرپرستی تامين اجتماعی رخ نداده است.

بعد با بازرپرس تلفنی صحبت کردم و موضوع را گفتم و بازپرس از ديوان عدالت اداری استعلام خواست وديوان عدالت هم برای بازپرس رای را ارسال کرد اما به اين استعلام توجهی نشد.

دادسرا نمی تواند در مورد عدم اجرای رای ديوان عدالت اداری کيفرخواست صادر کند
دادستان سابق تهران اظهار داشت: ديوان عدالت اداری وقتی رای صادر می کند مسئول اجرای رای خودش است و دادسرا نمی تواند برای اجرای رای ديوان عدالت وارد عمل شود. يعنی اينکه چرا دادسرا بايد بگويد تو چرا حکم ديوان عدالت را اجرا نکردی چون اين سوال را بايد ديوان عدالت بکند و تمام پيگيری ها با خود ديوان است. اگر دادگاه بگويد که چرا رای ديوان را اجرا نکرديد اين ضعف ديوان عدالت را می رساند.

محمدرضا فلاح برادر زن من نيست
سعيد مرتضوی در پاسخ به اينکه در پرونده تحقيق و تفحص از تامين اجتماعی آمده است که ۳۰ ميليون تومان بابت خريد ۲۰۰۰ جلد کتاب به نام «دوستت دارم مادر» نوشته آقای محمدرضا فلاح تفتی که فاميلی‌اش دقيقاً مشابه هما فلاح تفتی همسر شما است و آيا اين را قبول داريد گفت: مشکل همين است و ما در بديهيات مانده ايم. محمدرضا فلاح يک سال و نيم است که ميگويد من برادر خانم سعيد مرتضوی نيستم و حالا بازپرس بعد از يک سال و نيم از وی شناسنامه و کارت ملی خواسته تا ثابت کند که برادر زن من نيست!

چرا بازپرس پرونده را تغيير داديد
مديرعامل پيشين تامين اجتماعی با انتقاد از تغيير بازپرس در پرونده خود گفت: يک بازپرس يک سال و نيم روی پرونده ای کار کرده و تمام مطلعان را احضار کرده وحتی چندين جلسه ميان ما با وکلا و بازپرس انجام شده تا تحقيقات کامل شود و بعد از ۲۰ استعلام يک مرتبه تغيير می کند. البته نمی گويم بازپرس قبلی آدم بدی بوده يا ارتقای مقام پيدا کرده است چون به شعبه ۵ دادسرای فساد اقتصادی که شعبه هم عرض است منتقل شده و حالا بازپرس جديد آمده وتازه بايد پرونده را دوباره مطالعه کند.

پس از گفته های سعيد مرتضوی موضوع را از حجت الاسلام محمدجعفر منتظری سوال کرديم و وی ارسال استعلام و رای ديوان به بازپرس پرونده سعيد مرتضوی را تائيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016