پنجشنبه 16 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احتمال کانديداتوری سعيد جليلی از بيرجند

احتمال کانديداتوری سعيد جليلی، کانديدای شکست خورده ی انتخابات سال ۹۲ رياست جمهوری در انتخابات مجلس ۹۴ از حوزه ی بيرجند قوت گرفت.

به گزارش خبرنگار انصاف نيوز، سعيد جليلی کانديدای جبهه ی پايداری و منتخب آيت الله مصباح يزدی برای دوره ی قبل رياست جمهوری، در ماه های اخير به بيرجند که شهر پدری اوست رفته و سخنرانی کرده و حضورش در اين شهر پررنگ شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جريان جبهه ی پايداری که رياست علی لاريجانی بر مجلس بارها مانع فعاليت آزادش شده، گزينه ی قدری در مجلس برای رياست ندارد و سعيد جليلی برای مجلس آينده می تواند گزينه ی جدی اين جريان باشد.

در روزهای اخير شايع شده بود که جليلی شايد از قم کانديدا شود اما با توجه به حضور لاريجانی در اين حوزه، شانس جليلی در قم بسيار کم است.

در تهران نيز رای جليلی در انتخابات رياست جمهوری بسيار پايين بود و احتمال رای آوری فهرست حاميان دولت در انتخابات مجلس در سال آينده وجود دارد. در حوزه ی مشهد، محل تولد جليلی نيز حضور اصلاح طلبان و نيز حاميان قاليباف، رقابت را برای جليلی سخت می کند.

اما بيرجند برای جليلی وضعيتی متفاوت دارد. شهر پدری اوست، نسبت رای بيرجندی ها به احمدی نژاد بالا بود و در انتخابات پارسال هم روحانی در آنجا با تفاوت بسيار کم پيروز شد.

سعيد جليلی در بيرجند رقيب اصولگرا در حد و اندازه ی خودش ندارد، و به زعم پايداری ها حتی کانديدای اصلاح طلبی که بتواند با او در آنجا رقابت کند بعيد به نظر می رسد. بنابراين فرض اين جريان، بر پيروزی صد درصدی جليلی در بيرجند خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016