جمعه 17 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مذاکرات هسته‌ای ایران از امروز در مونیخ آغاز می‌شود

محمد جواد ظریف پیش از عزیت به سمت مونیخ گفت که بلافاصله پس از رسیدن مذاکرات هسته‌ای را با دیپلمات‌های ارشد حاضر در آلمان آغاز خواهد کرد. وی از دیدار دو جانبه خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه اروپایی عضو گروه 1+5 در حاشیه نشست امنیتی مونیخ خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، پیش از پیش از سفر به آلمان گفت: "قرار است در اجلاس مونیخ با همه طرف‌ها به صورت دوجانبه مذاکرات مفصل داشته باشم."

وزیر امور خارجه پنج‌شنبه شب پس از بازگشت ازسفر دوره‌ای به شرق آفریقا به خبرنگاران گفت: "گفت وگوها جمعه بعد از ظهر در بدو ورودم به مونیخ آغاز می‌شود که در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم و ساعت دقیقش معلوم نیست‌."1419405952549_amir kholousi (24).jpg

ی افزود: "چینی‌‌ها دراین اجلاس در سطح وزیرخارجه حضور ندارند و روسیه هم هنوز مطمئن نیست که در چه سطحی شرکت می‌کند."

وزیر امور خارجه ادامه داد‌: "اما بقیه طرف های 1+5 در سطح وزیر خارجه شرکت می‌کنند."

وی با بیان اینکه نشست‌ها در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ برگزار می‌شود‌، تصریح کرد: "در حاشیه این اجلاس مذاکرات دوجانبه دیگری هم با طرف‌هایی که درخواست داده‌اند، انجام می‌دهیم‌."

ظریف در پاسخ به این سؤال که آیا توافق هسته‌ای در این نشست انجام می‌شود‌؛ گفت‌: "معلوم نیست چون همه نیستند که بتوانیم توافق هسته‌ای انجام دهیم اما می‌توانیم یک مقداری کار را به پیش ببریم."

رییس دستگاه دیپلماسی کشور پس از سفر دوره‌ای به چهار کشور آفریقایی کنیا, اوگاندا، بروندی و تانزانیا برای شرکت در اجلاس مونیخ عازم آلمان شد.

دیپلمات‌های ارشد ایرانی نیز راهی مونیخ شدند

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نیز ساعتی پیش تهران را به مقصد دوبی ترک کرد تا در آنجا به ظریف بپیوندد.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، داوود محمد نیا، محمد امیری و پژمان رحیمیان اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران هستند.
قرار است مذاکره کنندگان ایرانی همراه با وزیر امور خارجه، دوبی را به مقصد مونیخ ترک کنند.

کنفرانس امنیتی مونیخ امسال قرار است در روزهای 17، 18 و 19 بهمن در «باواریا» در آلمان برگزار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016