چهارشنبه 22 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: پای ميز مذاکره آمدن ايران به خاطر فشار تحريم‌ها دروغ است

رييس جمهور تصريح کرد که هيچ خيانتی بالاتر از خيانت پشت جبهه نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی در سخنرانی خود در مراسم ۲۲ بهمن ،تأکيد کرد: ما در ميدان جنگ از استقلالمان دفاع کرديم و امروز نيز در پای ميز مذاکره از استقلالمان دفاع کرديم و خواهيم کرد.

وی افزود: آن روز که در ميدان جنگ رزمندگان ما می‌جنگيدند، پشت جبهه هم همه مردم پشتيبان رزمندگان‌مان در جبهه‌های نبرد بودند و هيچ خيانتی بالاتر از خيانت پشت جبهه نيست. امروز هم آنها که بايد در ميدان ديپلماسی مسئول مبارزه هستند و همه ملت و راهبر بزرگ اين انقلاب از اين جبهه پشتيبانی می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روحانی خاطرنشان کرد: امروز تنها دشمنان اين ملت با ميز مذاکره مخالف هستند يعنی صهيونيست‌ها که همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند، اما دنيای امروز به خيانت صهيونيست‌ها پی برده است. مخصوصا بعد از جنايت‌هايی که در ماه‌های گذشته در غزه مرتکب شدند و همواره جانيان صحنه صهيونيست‌ها بوده‌اند.

رئيس جمهور با بيان اينکه خواست ديگر ملت ما آزادی بود گفت: جمهوريت بدون آزادی معنا ندارد و اسلام و اسلاميت در کنار آزادی مطرح است و ملت ما در کنار کثرت و تنوع افکار به انسجام ملی خود ادامه می دهد.

روحانی در بخش ديگر از صحبت های خود با اشاره به اينکه سال گذشته در همين راستا به ملت وعده داديم تا سال آينده رکود را پشت سر بگذاريم به آمارهايی از رشد حوزه صنعت، بازرگانی، سهولت کسب و کار ، زدودن موانع رونق، صادرات و واردات و پيشرفت ها در زمينه نفت و گاز ، کشاورزی و علم و فناوری اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه های ما با آرامش تر و با کيفيت تر کار خود را ادامه می دهند و شرکت های دانش بنيان کارشان را ادامه می دهند.

رئيس دولت تدبير و اميد افزود: در زمينه توليد گاز پنج فاز در پارس جنوبی به ثمر نشسته است و روزانه ۱۰۰ ميليون متر مکعب گاز بيشتر از پارسال توليد می کنيم و ان شاء الله سال آينده صد ميليون مترمکعب ديگر اضافه شود.

روحانی با بيان اين‌که پارسال قول دادم تورم از ۳۵ درصد به ۲۵ درصد برسد تصريح کرد: امروز تورم زير ۱۷ درصد است و در حوزه رفاه اجتماعی و سلامت نيز گام های خوبی برداشته‌ايم.

رئيس جمهور افزود: اين دولت برای اولين بارقانون جامع ايثارگری را عملياتی کرد و بدهی معوقه آنها را تا سال ۹۰ پرداخت کرد.

روحانی به مشکلات محيط زيستی ، آلودگی هوا و ريزگردها اشاره کرد و گفت: با توزيع بنزين و گازوئيل استاندارد در کلان شهرها مقداری از رشد آلودگی هوار ا کاهش داديم و ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کرديم.

وی با اشاره به اين‌که ريزگرد های مربوط به استان های غربی ما است و مقابله با آنها کاری بزرگ و عظيم است که کوتاه مدت نخواهد بود افزود: ريزگردها از کشورهای همسايه ما با بادهای موسمی و معمولی آغاز می شود و دولت همه تلاش خود را می کند که با کمک کشورهای همسايه غربی بتوانيم برنامه بلند مدتی برای مهار ريزگردها داشته باشيم.

وی به فعاليت های دولت در حوزه سياست خارجی اشاره کرد و گفت: دولت به شعار خود يعنی تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع و اصول و همه آرمان های انقلاب متعهد است.

روحانی با بيان اين‌که ما در مذاکرات به دنبال تفاهم مشترک برد- برد هستيم خاطر نشان کرد: اين که می گويند ايران به خاطر فشار تحريم ها به پای ميز مذاکره آمده است، دروغ است؛ چرا که ايران به خاطر منطق و ايجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان پای ميز مذاکره آمده است؛ اگر تحريم باعث تسليم ملت ايران شده بود، چرا شما به تحريم ها ادامه نمی دهيد و پای مذاکره آمديد تا تحريم ها برداشته شود؟ پس دروغ را کنار بگذاريد و با ملتتان با صداقت حرف بزنيد و بگوييد در برابر ملت ايران راهی جز تعامل برای دنيا باقی نمانده است.

رئيس جمهور تاکيد کرد: در منطقه خاورميانه اگر بخواهند صلح و ثبات مستقر شود و تروريسم ريشه کن شود، راهی جز حضور جمهوری اسلامی ايران وجود ندارد؛ چرا که در عراق و سوريه و لبنان و يمن شاهد کمک جمهوری اسلامی ايران به ملت ها در برابر گروه های تروريستی هستيم.

رئيس جمهور تاکيد کرد: ملت ايران از فشار و تحريم ها نمی ترسد و جمهوری اسلامی ايران دنبال ايجاد رشد و توسعه و ثبات جهانی است . همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند ما دنبال توافقی هستيم که دربردارنده عزت و پيشرفت ملت بزرگ ما است.

روحانی با اشاره به اين‌که در يک سال گذشته بخشی از تحريم ها را کنار زديم و ۱۲ ميليارد دلار از دارايی ايران که به ناحق بلوکه شده بود‌آزاد کرديم افزود: اين دولت از ابتدا اعلام کرد هم سانتريفيوژها خواهد چرخيد و هم اقتصاد کشور و به اين حرف خود متعهد است.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ايران دريک سال گذشته با اقداماتی که انجام داده است، از ايران هراسی و اسلام هراسی کاسته است و به جهان نشان داد منطق ايران در برابر بيگانه منطق امام (ره) در نامه به گورباچف و نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016