سه شنبه 21 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ولايتی: تيم مذاکره کننده هسته ای براساس راه حل ترسيم شده رهبری کار خود را به پيش می برد

تهران - ايرنا - مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل گفت: تيم مذاکره کننده هسته ای ايران براساس راه حل ترسيم شده اخير رهبر معظم انقلاب کار خود را در مذاکرات به پيش می برد.

«علی اکبر ولايتی» روز سه شنبه در حاشيه کنگره بين المللی هم انديشی ميهمانان خارجی سی و ششمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار سياسی ايرنا درباره بيانات اخير رهبر معظم انقلاب و ترسيم راه حل مذاکرات هسته ای از سوی معظم له افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دست جمهوری اسلامی ايران بسته نيست و کاملا باز است و اين دست آمريکايی ها است که بسته است.

وی افزود: زيرا آنها نمی توانند خواسته های خود مبنی بر جلوگيری از پيشرفت علم و فناوری را بر جمهوری اسلامی ايران تحميل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد:

رهبر معظم انقلاب ضمن تمجيد از تيم مذاکره کننده هسته ای ايران همچنان از آنان حمايت می کنند و مذاکره کنندگان ما نيز تاکنون نهايت تلاش خود را انجام داده اند.

وی به ارسال موفقيت آميز ماهواره بر فجر به فضا اشاره کرد و گفت: ارسال اين ماهواره که برای مدتی طولانی در مدار زمين قرار می گيرد و سيگنال خود را به زمين ارسال می کند و طی هفته های آينده نيز به کار خود ادامه می دهد نشانه ای از دست باز جمهوری اسلامی ايران است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل خاطرنشان کرد: در موضوع هسته ای همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر آنها بخواهند جلوی پيشرفت فناوری صلح آميز هسته ای ما را بگيرند، حتما موفق نمی شوند و مذاکره کنندگان ما نيز با قدرت در چارچوبی که ايشان ترسيم کرده اند، حرکت خواهند کرد.

ولايتی تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۹ بهمن ماه راه حلی را ترسيم کردند که مذاکره کنندگان ما نيز در همان چهارچوب حرکت خواهند کرد که اميدواريم بتوانند کار خود را در مذاکره به پيش ببرند و از مواضع به حق ايران در استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای دفاع کنند.

وی همچنين گفت: مذاکره کنندگان هسته ای ايران تا کنون سعی کرده اند در چهارچوبی که توسط رهبر معظم انقلاب ترسيم شده، حرکت کنند.

رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مادامی که تيم مذاکره کننده هسته ای در چهارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کند مورد حمايت معظم له خواهد بود؛ رهبری نيز بارها از جديت مذاکره کنندگان تمجيد کردند.

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب همچنين با گراميداشت ۲۲ بهمن ماه اظهارداشت: مردم ما در روز ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود در راهپيمايی نشان خواهند داد که همچنان پای اين انقلاب ايستاده اند و از آن حمايت می کنند.

ولايتی ادامه داد: ممکن است کسانی انتقادهايی نيز داشته باشند که طبيعی است ولی همه از انقلاب اسلامی حمايت می کنند و آن را متعلق به خود می دانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز يکشنبه ۱۹ بهمن ماه در ديدار فرماندهان و کارکنان نيروی هوايی ارتش و پدافند هوايی فرمودند: من با ادامه و پيشرفت مذاکرات و رسيدن به توافق خوب موافقم و قطعا ملت ايران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد.

حضرت آيت الله خامنه ای تاکيد کردند: بايد در مذاکرات، تکريم، حرمت و پيشرفت ملت ايران محفوظ بماند زيرا اين ملت عادت به پذيرش زورگويیِ طرف مقابل اعم از امريکا و ديگران، ندارد.

ايشان همچنين با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزئيات باشد، خاطرنشان کردند: چنين توافقی پسنديده نيست زيرا با تجربه ای که از رفتار طرف مقابل داريم، توافقِ صِرف در کليات، وسيله ای خواهد شد برای بهانه گيری های پی در پی در جزئيات.

رهبر انقلاب اسلامی تاکيد کردند: اگر توافقی انجام شود، بايد در يک مرحله و در بردارنده کليات و جزئيات، با يکديگر باشد.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: مفاد اين قرار داد نيز بايد روشن، واضح و غيرقابل تفسير و تاويل باشد و مفاد توافق نبايد به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضايای مختلف بهانه جويی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016