چهارشنبه 22 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آنچه بر نرگس محمدی، کنشگر کارزار لگام روا می دارند، اطلاعیه لگام

مطلع شديم که در تاريخ ۲۰ دی ۱۳۹۳ خانم نرگس محمدی به شعبه ۲ دادسرای اوين احضار شدند. ايشان پس از چندين جلسه احضار و بازجويی و تفهيم اتهامات سنگين اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت ملی و فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی، به موجب فعاليت های مدنی و حقوق بشری با اتهام جديدی تحت عنوان عضويت در تاسيس گروه غير قانونی و ضد امنيتی «لگام» رو به رو شده است. اين اتهام را بازپرس پرونده به ايشان تفهيم و آخرين دفاع را نيز اخذ و جهت رسيدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست آقای صلواتی ارسال کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کارزار لگام با هدف لغو گام به گام اعدام در ايران توسط گروهی از روشنفکران و فعالان مدنی و فرهنگی از جمله آقايان بابک احمدی، جعفر پناهی،علی رضا جباری، فريبرز رييس دانا، محمد مفتی زاده، محمد ملکی، محمد نوری زاد و خانم ها نسرين ستوده و نرگس محمدی و شادروان سيمين بهبهانی تاسيس و ازمهر ماه ۱۳۹۲ شروع به فعاليت در اين زمينه نموده است.

اين گروه با درک موقعيت بسيار حساس و دشوار کشور ايران و افزايش روز افزون احکام اعدام وبرای نجات جان انسان هايی که قربانی اين پديده تاسف بار می شوند و عواقب و تبعات ناگوار آن که متوجه فرد و خانواده قربانی و جامعه می شود، با هدفی انسانی و اخلاقی و با اتخاذ رويکرد فعاليت مدنی و مسالمت آميز تشکيل شده و بيانيه ها و موضع گيری های اعضای آن نيز همواره در اين چارچوب ارائه شده است.

در اين پرونده، مصاحبه خانم محمدی با راديو فردا مبنی بر غير قانونی بودن اعدام آقای غلامرضا خسروی که با صدور بيانيه لگام همراه بوده، از جمله دلايل طرح اين اتهام عليه ايشان است. عنايت به موارد مطروحه در اين موضع گيری نه تنها اين عضو موسس لگام را در جايگاه متهم نمی نشاند بلکه برعکس عوامل اعدام آقای غلامرضا خسروی را به عنوان ناقضان قانون معرفی می نمايد. بر اين اساس بازپرس پرونده، خانم نرگس محمدی را به حمايت از "سازمان مجاهدين خلق" متهم کرده است که اتهامی واهی و مضحک است.

همچنين حضور برخی از اعضای لگام آقايان ملکی، نوری زاد، جباری، رييس دانا و خانم محمدی در مقابل زندان قزل حصار و همراهی با تحصن برادران و خواهران سنی کرد در اعتراض به اعدام فرزندانشان موجب گرديده که اين حرکت انسانی موجب طرح اتهام حمايت از گروه القاعده عليه اين عضو کنشگر لگام گردد. اين در حالی است که اين برادران سنی و کرد هموطن ما از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده، و بدون حضور وکيل به اعدام محکوم شده اند.

به اين ترتيب ما اعضای لگام ضمن حمايت قاطع از کنشگر خستگی ناپذير کارزارلگام، خانم نرگس محمدی، و بر حذر داشتن قوه قضاييه از محاکمه، تعقيب و مجازات ايشان اعلام می داريم که کارزار لگام، نهادی مردمی و مدنی بوده و اين قبيل اتهامات واهی و بی اساس را قاطعانه رد می کنيم ودر صورت انجام هر نوع تهديد و برخورد، به اين مساله اعتراض خواهيم کرد.

بابک احمدی، جعفر پناهی، علی رضا جباری، فريبرز رئيس دانا، نسرين ستوده، اصغر فرهادی، اسماعيل مفتی زاده، محمد ملکی، محمد نوری زاد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016