پنجشنبه 23 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: تيم ويژه بررسی علمی ريزگردها در خوزستان تشکيل شود

اهواز - ايرنا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه شب پس از بازديد از هورالعظيم و چند کانون داخلی بروز ريزگردها در خوزستان در نشستی با نمايندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد: بايد تيم ويژه ای برای بررسی علمی ريزگردها در خوزستان تشکيل شود.

به گزارش ايرنا 'سيد حسن قاضی زاده هاشمی' در اين نشست که در سالن شهيد هاشمی استانداری برگزارشد افزود: دولت بنا بر تاکيد رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوری بلا فاصله تشکيل جلسه داد و پس از آن من به نمايندگی از دولت برای بررسی اين موضوع خدمت مردم خوزستان رسيده ام.

هاشمی در ادامه اضافه کرد: بايد تيم ويژه ای برای کار علمی در زمينه منشا آلودگيها تعيين شود تا ساز و کار مقابله با ريزگردها بصورت علمی فراهم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت : در عين حال اقدامات کوتاه مدت و آنی از جمله نصب تجهيز سيستم هشدار دهنده اعلان بروز گرد و غبار ، برقراری تسهيلات و امکانات حمل و نقل برون استانی برای مردم ، توسعه خدمات درمانی به مردم و توزيع ماسک بايد انجام دهيم.

وی با اشاره به اينکه استاندار خوزستان سه کميته آموزشی،اطلاع رسانی و امداد رسانی در اين زمينه تشکيل داده است از تلاش وی در زمينه پيگيری آلاينده ها تشکر کرد و گفت: دولت نگاه ويژه ای به اين موضوع دارد و هيچگونه مشکل اعتباری برای مقابله با پديده ريزگردها ندارد هر چند بايد صرفه جويی در همه امور را در دستور کار داشته باشيم.

در اين نشست نمايندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عزم فوری دولت برای رفع اين آلايندگی در کوتاه مدت تاکيد کردند و خواستار کنترل منشا آلايندگی و ايجاد مانع اساسی نسبت به انتشار گرد و غبار و نيز حفاظت فردی تشدند.

نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنين برای ايجاد مانع اساسی در زمينه انتشار آلايندگی، طرح توسعه کشاورزی و ايجاد فضای سبز، جلوگيری از آب سد معشوره و سيمره ، کاشت نهال و مالچ پاشی ، مديريت آب و جلوگيری از انتقال آب از سرشاخه های دز تاکيد کردند.

برخی از آنان برای ماندگاری نخبگان خواستار پرداخت حق بدی آب و هوای کارکنان، عملياتی کردن لايحه ۳ درصد درآمد خالص نفت و تقديم آن به مجلس و کاهش ماليات بخش خصوصی فعال استان شدند.

نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنين با برشمردن آثار زيانبار گرد و غبار روی سلامت مردم ، بخشهای اقتصادی از جهات کاهش محصولات کشاورزی و نيز صنعت گردشگری خواستار پيش بينی و پرداخت خسارت از سوی دولت شدند.

آنان نسبت به تجهيز مراکز درمانی و بيمارستانها برای ارائه خدمات بهنگام و مجانی درمانی به بيمارستان تنفسی تاکيد کردند.

استاندار خوزستان نيز در اين نشست گفت: مطالبات مردم بر حق است و وظيفه ما است که برای فراهم ساختن حد اقلهای زندگی و تسهيلات شهروندان تلاش کنيم.

عبدالحسن مقتدايی از اهتمام نمايندگان مردم خوزستان نسبت به پيگيری مسايل زيست محيطی استان تشکر کرد و افزود: دولت تدبير و اميد نگاه ويژه ای برای حل مسايل زيست محيطی استان دارد.

وی افزود: در فاصله سه ساعت با آقای رييس جمهوری و معاون وی تماس تلفنی در زمينه آلايندگی خوزستان داشتم.

مقتدايی گفت: خسارتهای بازار ، کشاورزی و کارکنان از بابت ريزگردها قابل پيگيری است و حد اقل در سال ۹۵ بايد رديف بودجه ای گذاشته شود.

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکی سه شنبه شب از سوی دولت مامور رسيدگی به بروز ريزگردها و گرد و خاکهای دوهفته اخير در خوزستان شد که با سفر به خوزستان از نزديک موضوع را بررسی کرد.

وی ضمن شرکت در کميته بحران استان خوزستان از بيماران بستری شده در مراکز درمانی اهواز که به علت گردو خاک و مشکل تنفسی بستری شده بودند عيادت کرد و در جريان رسيدگی به درمان آنان قرار گرفت.

وزير بهداشت همچنن روز چهارشنبه بدون ماسک و در هوای آلوده اهواز در جمع راهپيمايان ۲۲ بهمن اهواز حاضر شد و سپس از چند کانون احتمالی منشا گرد و خاکهای اخير خوزستان بازديد کرد.

طی دو هفته گذشته بروز پديده گرد و خاک در استان خوزستان باعث غلظت بالای هوا و ۶۶ برابری حد مجاز در بسياری از مناظق استان شد به طوريکه در اهواز و ۱۲ شهر استان ادارات و مدارس در سه روز متوالی تعطيل شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016