یکشنبه 26 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی شهروندان اهوازی در رابطه با آلودگی هوای این شهر

0C3FC0D0-5A85-4D1E-9368-BFE9F29A9A99_w640_r1_s.jpg
گزارش ها حاکی است که شماری از مردم اهواز روز شنبه ۲۵ بهمن ماه در اعتراض به وضعيت محيط زيست و تشديد پديده گرد و خاک در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران ، ايسنا، تجمع کنندگان مقابل استانداری خوزستان از مسئولان خواسته اند مشکل گرد و خاک به صورت اساسی حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تجمع کنندگان همچنین به «بی توجهی برخی مسئولان به پديده گرد و خاک»، اعتراض کرده اند.

خبرگزاری تسنيم نيز عکس‌هايی از اين تجمع منتشر کرده است که نشان می‌دهد برخی از شهروندان اهواز پلاکارهايی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:‌ «خوزستان درگذشت» و «می‌خواهم نفس بکشم».

در همين حال، عبدالحسين مقتدايی، استاندار خوزستان در خصوص تجمع روز شنبه در مقابل استانداری در اعتراض به وضعيت گرد و خاک در خوزستان گفته است: تجمع​هايی که در اعتراض به گردوخاک در روزهای قبل صورت گرفته و هم‌چنين تجمعی که امروز مقابل درب استانداری انجام شده، غيرقانونی و بدون مجوز رسمی بوده است. البته بايد گفت که ما بايد پاسخگوی مطالبات مردم باشيم و اگر تجمعی شکل بگيرد موظفيم پاسخ مردم را بدهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، عبدالحسين مقتدايی در گفت وگو با خبرنگاران تصريح کرده است: اگر يک تشکل مردم​نهاد يا تحت عنوان ديگری مجوز رسمی برای تجمع اخذ نکند، قطعا تبعات آن به عهده افرادی است که اين تجمع​ها را راهبری می​کنند. البته گاهی اين تجمع‌ها مردمی است ولی عده​ای در لابه​لای اين جمعيت هستند که اگر بخواهند از تجمع​های مردمی بهره​برداری کنند با آنها تعارفی نداريم.

استاندار خوزستان همچنين گفته است: ما در مقابل مردم مسئول هستيم و قطعا ۹۰ درصد اين تجمع‌کنندگان مردم هستند. البته ناگفته نماند که برخی شعارها در اين تجمع​ها هيچ‌گونه ارتباطی با موضوع تجمع ندارد. بنابراين ضرورت دارد برای برپايی هرگونه تجمعی، فردی يا تشکلی مراجعه و مجوز را دريافت کند اما بدانيد کسانی که موجب تحريک مردم در اين زمينه می​شوند را از مردم تفکيک می‌کنيم.

عبدالحسين مقتدايی در خصوص منبع گردوخاک اخير استان خوزستان نيز گفته است: منبع خارجی اين گردوخاک هم‌چنان استمرار دارد ولی کاهش ۴۶ درصدی بارندگی و هم‌چنين اراضی کشاورزی که شخم زده شده​اند اما زراعتی در آن صورت نگرفته نيز مزيد بر علت شده است و وزش هر بادی موجب وقوع گرد و خاک می‌شود. در يک کلام، منبع اين گرد و خاک‌ها به طور غالب، خارجی بوده و منبع داخلی نيز مزيد بر آن شده است.

پیشتر شهروندان اهوازی و آبادانی در روز پنجشنبه نیز تجمع هایی در اعتراض به رویکرد مسئولان دولتی به وضعیت گرد و خاک در خوزستان برگزار کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016