سه شنبه 28 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

موحدی کرمانی: احتمالا هاشمی شاهرودی رييس مجلس خبرگان می‌شود


هاشمی شاهرودی

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - دبير کل جامعه روحانيت مبارز معتقد است که احتمالا آيت الله هاشمی شاهرودی به رياست مجلس خبرگان خواهد رسيد.

به گزارش «انتخاب»؛ آيت الله موحدی کرمانی در نشست خبری در حاشيه همايش فرزندان بصير امام (ره) در پاسخ به سوالی درباره رياست آينده مجلس خبرگان اظهار کرد: رئيس جديد خبرگان وقتی اجلاسيه تشکيل شود معلوم خواهد شد. فعلا گمانه‌زنی‌هايی در اين زمينه وجود دارد اما به نظر من احتمالا آيت‌الله هاشمی شاهرودی به رياست مجلس خبرگان خواهد رسيد.

وی همچنين درباره لغو جلسه مشترکی که قرار بود بين او و آيات مصباح يزدی و محمد يزدی برگزار شود، گفت :‌ متاسفانه مشکلی ايجاد شد و نتوانستيم اين جلسه را تشکيل دهيم. اما نشست با آيت‌الله مصباح يزدی حتما تحقق خواهد يافت. در گذشته انتظاراتی بود ولی توفيق حاصل نشد که جلسه را تشکيل دهيم اما قطعا از نظرات و افکار ايشان استفاده خواهيم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موحدی کرمانی درباره زمان برگزاری اين نشست اظهار کرد: فکر می کنم اواخر اسفند مشخص شود. اما قطعا با آيت‌الله مصباح جلسه خواهيم داشت و حتما در مورد برنامه‌ها با ايشان مشورت می کنيم و سعی داريم جامعتين با آيت‌الله مصباح هماهنگ باشد.

وی در واکنش به اين سوال که آيا جلسه او با ولايتی و قاليباف باعث لغو جلسه سه جانبه با مصباح يزدی و محمد يزدی شده است، تصريح کرد: ما با آقايان ولايتی و قاليباف جلسه نداشته‌ايم.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال ايسنا درباره فعاليت های انتخاباتی جامعه روحانيت مبارز اظهار کرد: انتخابات مبحث بسيار مهمی است و جامعه روحانيت مبارز نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. درباره انتخابات آينده با گام‌های برداشته شده و فعاليت‌های صورت گرفته و همت اساسی می‌خواهيم جامعه روحانيت بتواند اصولگراها را گرد يکديگر جمع کند و به وحدت برساند در همين رابطه هم آيت الله مصباح يزدی جلسه خواهيم داشت و اميدواريم به وحدت برسيم.

وی همچنين درباره انتقادات نسبت به مواضع فرهنگی دولت گفت:‌ دعا می کنيم خداوند دولت را کمک کند تا بتواند در مسائل فرهنگی با آنچه که مقام معظم رهبری انتظار دارد، هماهنگ باشد. ممکن است از نظر ما گام‌هايی وجود داشته باشد که بايد برداشته شود ولی من کل برنامه‌های فرهنگی دولت را بررسی نکردم اما انتظارات اين است که گام‌های بيشتری در زمينه فرهنگ برداشته شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی تاکيد کرد: اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که معتقدم خيلی از مبانی آن هنوز انجام نشده است مثلا پرهيز از اسراف يکی از اصول اقتصاد مقاومتی است ولی نشنيده‌ايم که گامی برای جلوگيری از اسراف برداشته شود. به طور کلی بهتر است در پذيرايی‌ها اسراف صورت نگيرد و اصلا چه ضرورتی دارد که انواع و اقسام غذاها مصرف شود.

وی تصريح کرد: علاوه بر اينها می توان بسياری از کارهای زيادی و جلسات اضافی را که ضرورت ندارد، تشکيل نداد يا سفرهای خارجی غير ضروری را لغو کرد. از همه مهمتر اينکه برخی حقوق‌های کلان بايد پايين بيايد و حقوق مستضعفان بالا برود. ضمن اينکه در اقتصاد مقاومتی بايد از تمام امکانات و ظرفيت های کشور از جمله جوانان و متخصصين دلسوز استفاده شود.

موحدی کرمانی در پايان درباره فعاليت‌های بسيج دانشجويی و تاثير‌ آن در مطالبه از مسئولان گفت: بايد نظارت عمومی وجود داشته باشد و همه به وظيفه خود عمل کنند. آنچه که شنيده‌ايم اين است که بسيج دانشجويی موفق بوده و يقينا گام‌هايی برداشته است. تذکر به مسئولين از وظايف بسيج دانشجويی است و رضايت رهبری يکی از سرمايه‌های بزرگ دانشجويان به حساب می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016