چهارشنبه 29 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"داعش اعضای بدن قربانیانش را برای تامین مخارج تروریستی قاچاق می کند"

isisbodyparts.jpg
صدای آمریکا- به دنبال گردن زدن ۲۱ مسیحی قبطی مصری در لیبی بدست گروه داعش و حمله هوایی ارتش مصر و لیبی به مواضع این گروه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشستی اضطراری این بحران را بررسی می کند.

محمدعلی حکیم، سفیر عراق در سازمان ملل متحد گفت گروه «دولت اسلامی» یا داعش در عراق مرتکب جنایات جنگی شده و باید در محافل بین المللی به دست عدالت سپرده شود.

محمد علی حکیم می گوید دولت مرکزی عراق اخیرا و در پی کشف گورهای دسته جمعی در هفته های اخیر شواهدی بدست آورده است که نشان از قاچاق احتمالی اعضای بدن انسان توسط داعش برای تامین مخارج تروریستی شان دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای حکیم در اجلاس روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت سال ۲۰۱۵ میلادی سالی است که دولت مرکزی عراق امیدوار است بتواند با برخورداری از پشتیبانی ائتلاف بین المللی همه مناطق زیر کنترل داعش در عراق را بازپس بگیرد.

نگرانی از شدت و وسعت اعمال تروریستی گروه دولت اسلامی اما به عراق محدود نمی شود.

داعش مناطقی در سوریه را زیر کنترل دارد و اخیرا در لیبی با کشتار گروهی از مسیحیان قبطی مصر دست به جنایت زده است.

ایتالیا که در ماه های اخیر با موج بزرگی از مهاجران و پناهجویان خارجی از جمله سوری و عراقی و لیبیایی مواجه شده روز چهارشنبه از مشاهده رد پای گروه «دولت اسلامی» در لیبی ابراز نگرانی کرد.

پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا به پارلمان این کشور گفت اوضاع در لیبی باید با دقت زیر نظر گرفته شود. او گفت: «ما با خطر واضح احتمال اتحاد داعش با گروه های محلی روبرو هستیم. اوضاع باید با توجه و ضرورت خاصی زیر نظر گرفته بشود.»

ایتالیا که تنها چند صد کیلومتر از راه دریا با لیبی فاصله دارد از سال ۲۰۱۱ که معمر قذافی دیکتاتور وقت لیبی سرنگون شد شاهد ناآرامی و بی ثباتی فزاینده در این کشور و مهاجرت صدها هزار آواره کشورهای دستخوش جنگ نظیر عراق و سوریه و افغانستان به جزایر جنوبی اش بوده است.

لیبی با بحران سیاسی و جنگ گروه های شبه نظامی با دولت این کشور برای کسب قدرت و تصرف قلمرو روبرو است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، پس از حمله هوایی کشورش به مواضع داعش در لیبی که واکنشی به گردن زدن ۲۱ شهروند مسیحی مصری بود، خواستار صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای انجام عملیات نظامی در لیبی شد.

او گفت این تنها راه پاکسازی لیبی از گروه‌های افراطی است.

سامح شکری، وزیر امورخارجه مصر روز سه شنبه در نیویورک به خبرنگاران گفت که دیپلمات ها عرب روی قطعنامه ای کار می کنند که شامل تدابیری برای قطع جریان ارسال سلاح به شبه نظامیان در لیبی است.

وزیر امورخارجه مصر گفت «دولت مشروع لیبی، به شدت به حمایت چه از نوع سیاسی و چه از نوع نظامی نیاز دارد.»

وی افزود در کشوری که دو دولت موازی در طرابلس و تبروک قدرت را در دست دارند، شبه نظامیان را نمی توان تنها از طریق یک راه حل سیاسی ریشه کن ساخت.

در واشنگتن، مقامات آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا قاطعانه تمامی اقدامات تروریستی در لیبی را محکوم کردند.

سخنگوی دولت لیبی پیشتر خواهان قطع تحریم های تسلیحاتی علیه این کشور برای مبارزه با «گروه های تروریستی» شده بود.​


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016