شنبه 2 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 آذر» مبارزان ضد ابولا "چهره سال" نشریه تایم شدند
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: شيوع ابولا شايعه است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی مباحث مطرح شده مبنی بر شيوع ابولا بويژه در تبريز را شايعه خواند.

به گزارش خبرنگار سلامت ايسنا ، دکتر سيد حسن هاشمی در حاشيه رونمايی از سامانه صدور پروانه مطب ، گفت: موج آنفلوانزا هر سال وجود داشته و البته اين موضوع تنها مربوط به ايران نيست و سالانه در تمام دنيا مشاهده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی در پاسخ به سوالی درباره آمار بروز آنفلوانزا در کشور افزود: متاسفانه سيستم ثبت در کشور نداريم. اما در زمينه اين مورد خاصی که اخيرا در تبريز مطرح شده بخشی مربوط به اشتباه يکی از همکاران ما بود و بخشی هم مربوط انتقال نادرست اين موضوع از سوی برخی سايت‌ها بود.

افزايش صادرات دارو به عراق به بالای ۲۰۰ ميليون دلار

وی درباره دستاوردهای سفرش به عراق نيز گفت: عراق سفر بسيار خوبی بود. وزير بهداشت عراق گروه دارو و تجهيزات ايرانی را يک پله ارتقا دادند که اين امر برای کشور ما بسيار مهم است و می‌توانيم در بازار عراق حضور جدی داشته باشيم. به طوری که در سال اول ميزان صادرات به اين کشور به بالای ۲۰۰ ميليون دلار افزايش يابد.

هاشمی گفت: همچنين در حوزه صادرات تجهيزات به عراق نيز مقرر شد که ديگر نيازی به سيستم ثبت نباشد. در زمينه ساخت بيمارستان و همچنين توريسم سلامت هم توافقاتی صورت گرفت.

وزير بهداشت درباره اقدامات انجام شده در جهت کنترل و مبارزه با ريزگردها در سفر عراق نيز گفت: در اين زمينه نيز بررسی های لازم انجام و تفاهم نامه ای نيز امضا شد. البته مسوول اين بخش خانم دکتر ابتکار هستند و اين تفاهمنامه را نيز آقای نعمت زاده با مسوول محيط زيست عراق امضا کردند.

به گفته وزير بهداشت، اما واقعيت آن است که ريزگردها اولويت اصلی عراق نيست. اولويت عراق مساله امنيت اين کشور، غذا، برق، آب، جاده و مسايل اين چنينی است. نگاه آنها به اين موضوع واقع بينانه تر از ماست. آنها اين موضوع را سياسی نکردند و معتقدند که مساله ريزگردها از کشورهای دور و نزديک و از سالهای دور وجود داشته است.

وی گفت: البته در عراق هم کانون‌های مربوط به ريزگردها وجود دارد اما در عين حال مردمشان خود نيز مراقب سلامت‌شان هستند. به گفته مسوولان عراقی، اعتبار خاصی را نيز به اين منظور حداقل در بودجه سال آينده شان نگذاشته اند اما در مجموع مفاد تفاهمنامه ها پيگيری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016